شناسهٔ خبر: 89343 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

طی پیامی

وزیر راه‌وشهرسازی درگذشت آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه را تسلیت گفت

اسلامی امضا وزیر راه و شهرسازی در پیامی درگذشت آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پیامی درگذشت آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه از یاران صدیق امام و رهبری را تسلیت گفت. متن پیام وزیر راه و شهرسازی به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال جانسوز عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله عبدالله نظری خادم الشریعه، یار صدیق امام و رهبری و اسوه پرهیزگاری و تقوی موجب تأثر و تألم فراوان شد.

آیت الله نظری خادم الشریعه یار دیرین امام و رهبری و از مبارزان صدیق نهضت انقلاب اسلامی بود که عمر با برکت خود را در راه اعتلای دین، انقلاب، نظام اسلامی و خدمت به مردم صرف کرد.

وی که از شاگردان حلقه درس امام خمینی (ره) بود از همان روزهای اولیۀ آغاز نهضت روحانیت شیعه در دهه ۴۰ شمسی جزو پیشتازان و پایه‌گذاران نهضت به ویژه در سطح مازندران بود.

با قرار گرفتن در آستانه دهه فجر ذکر این نکته ضروی است که این عالم فقیه مسئولیت هماهنگی علمای زمان مازندران با خیزش انقلابی حوزۀ علمیّه قم به رهبری مراجع عظام تقلید بخصوص حضرت امام خمینی (ره) و روشنگری را به خوبی انجام داد و توانست اثرگذاری شایسته ای در انقلاب داشته باشد.

جهت دادن به فضلا و طلاب جوان و مبارز آن دوران حوزه تا پیروزی انقلاب، مشاوره و همکاری با بزرگان و زبدگان انقلاب از جمله فعالیت‌ها و اقدامات این عالم پارسا در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت رحلت این عالم مجاهد انقلابی به ارادتمندان و مردم شریف مازندران و بخصوص خانواده بزرگوارشان، برای روح آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.