شناسهٔ خبر: 89357 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

ورود سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه/ اعلام وضعیت هشدار نارنجی در خلیج فارس

بارورکردن ابر- ابر کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به استقرار جو آرام تا روز پنجشنبه در کشور، نسبت به ارتفاع امواج در آب های جنوب کشور ظرف امروز و فردا هشدار داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور را تشریح کرد و گفت: تا روز پنجشنبه جوی آرام در کشور خواهیم داشت و از فردا تا پنجشنبه در شهرهای صنعتی پتانسیل افزایش غلظت آلاینده های جوی وجود دارد و شهرهای مثل اراک، تبریز، کرج، تهران و قم این شرایط را از فردا تا پنجشنبه خواهند داشت.

وی افزود: امروز و فردا در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد شدت خواهد گرفت که موجب مواج شدن خلیج فارس خواهد شد و پیش بینی می کنیم ارتفاع موج در برخی مناطق به ۲/۵ متر نیز برسد که هشدار نارنجی هواشناسی را نیز به این منظور صادر کرده ایم.

نقشینه ادامه داد: از اواخر وقت روز پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود و انتظار داریم جمعه استان های غربی کشور را تحت تاثیر قرار دهد و به تدریج روی دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز مرکزی نیز کشیده می شود و سبب بارش برف و باران خواهد شد. ضمن اینکه این سامانه روز شبنه هفته آینده در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: برای تهران پیش بینی می کنیم امروز آسمان صاف باشدٰ و گاهی وزش باد را خواهیم داشت. فردا نیز در تهران غبار محلی شکل خواهد گرفت و چهارشنبه تهران غبارآلود پیش بینی می شود. بیشینه دمای امروز تهران ۱۳ و فردا و پس فردا ۱۴ درجه خواهد شد و کمینه دمای شمیرانات صفر و مهرآباد به دو درجه بالای صفر خواهد رسید.