شناسهٔ خبر: 89364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور حدود ۸ هزار کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر در سیستان و بلوچستان

سو ب - ناوگان.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صدور ۷ هزار و ۹۱۰ کارت سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان در ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار داشت: کارت های سلامت صادرشده این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷ هزار و ۴۵۵ فقره رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

وی از فعالیت چهار مركز تخصصی طب كار تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد و افزود: در این مراكز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، معاینات پزشكی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد:  اخذ کارت صحت و سلامت از جمله شرایط بسیار مهم داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

تیموری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی هوشمند گفت: امکان مشاهده و تمدید اعتبار کارت سلامت رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری استان با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا از طریق مراجعه به نشانی www.rmto.ir امکان پذیر است.