شناسهٔ خبر: 8939 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

استقبال از وام ۸۰ میلیونی با ۷۸ میلیارد تومان سپرده‌گذاری/ امکان افزایش سقف تسهیلات با بهبود شرایط اقتصادی/ بانک‌ها فعلا توان ندارند

عباس آخوندی در جمع خبر نگاران وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در ۱۸ روز کاری گذشته از افتتاح صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن ۷۸ میلیارد تومان جذب پس‌انداز کرده است گفت: در حال حاضر بانک‌ها قدرت وام‌دهی بیش از ۸۰ میلیون تومان را در حوزه مسکن ندارند و در صورت بهبود شرایط اقتصادی کشور ما نیز پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن را ارائه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه اولین نشست علمی نقشه راه تأمین مالی مسکن که صبح امروز سه شنبه ۹ تیرماه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار شد با بیان این‌که بخش مسکن نیازمند سیاستی بلندمدت است تا بتوانیم در حوزه اقتصادی خانوارها برنامه‌ریزی کنیم گفت: در حوزه اقتصاد کلان دولت باید این توان را داشته باشد تا از خانه‌دار شدن مردم حمایت کند. برای رسیدن به این هدف باید ابزارهای متنوعی را به کار بگیریم که راه‌اندازی حساب پس‌انداز صندوق یکم یکی از این ابزارهاست.

آخوندی با یادآوری این نکته که از زمان آغاز افتتاح حساب پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن تاکنون  ۱۸ روز کاری گذشته است گفت: استقبال مردم از این صندوق بیش از انتظار ما بود و امیدواریم در آینده نیز از آن استقبال بیشتری بشود زیرا مردم برای این سپرده گذاری در این صندوق به زمان احتیاج دارند. بانک مسکن در این مدت ۷۸ میلیارد تومان جذب پس‌انداز کرده است و میزان پس‌اندازها روز به روز درحال افزایش است.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اینجا را کلیک کنید:

فایل مطالب ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی در نخستین نشست از سلسله

نشست‌های علمی بررسی چالش‌ها، عملکرد و چشم انداز نظام مالی کشور

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وی درباره احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن نیز گفت: افزایش دوباره وام مسکن که اکنون به ۸۰ میلیون تومان رسیده است در واقع آغاز روند افزایش میزان تسهیلات است و در صورت بهبود شرایط اقتصادی ایران، نسبت میزان تسهیلات به قیمت خرید مسکن نیز باید افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بانک‌ها در حال حاضر توان پرداخت بیش از این مقدار تسهیلات مسکن را ندارند افزود: قدرت وام‌دهی بانک‌ها به شدت پایین است و حتی اگر پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن را  نیز بدهیم بانک‌ها توان پاسخگویی نخواهند داشت اما قطعا در صورت بهبود شرایط اقتصادی کشور ما نیز پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن را ارائه می‌کنیم.

آخوندی درباره سایر بانک‌های کشور که می‌توانند وام ۶۰ میلیونی مسکن به متقاضیان ارائه دهند توضیح داد: باید شرایطی را فراهم آوریم انواع تسهیلات برای انواع متقاضیان فراهم شود؛ چراکه تنوع تقاضا در بازار زیاد است. مطمئن هستم در حوزه پرداخت تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی نیز اتفاقات خوبی رخ داده است که مسئولان ذیربط می‌توانند در این زمینه اطلاعات دقیقی ارائه دهند./

برچسب‌ها:

نظر شما