شناسهٔ خبر: 89390 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

احداث واحد مسکونی برای رانندگان طی ۳ سال/ دغدغه رانندگان برای تامین مسکن رفع می‌شود

تفاهم‌نامه احداث مسکن برای رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری به امضا رسید وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری گفت: برای رانندگان طی ۳ سال مسکن احداث خواهد شد که بخشی به شکل واگذاری گروهی اراضی و بخشی به شکل مجتمع‌سازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۴ بهمن در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و روز زن، گفت: به کوری چشم دشمنان، مسیر رشد و پیشرفت کشور، مصمم در حال طی شدن است. اگرچه مردم با کاستی‌های روبه‌رو بوده و هستند اما با همت و ایثاری که از خود نشان دادند و لطف الهی، در جنگ به وجود آمده، دشمن را ناکام کردند و کشور هم اکنون مسیر صحت و سلامت را طی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا با ثبات قدم و مشارکت مردم در جهت اعتلای حق و توسعه کشور گام‌های موثرتری برداریم.

عضو کابینه دولت دوازدهم فرارسیدن روز زن را به تمامی همسران رانندگان و سایر بانوان فعال در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، تبریک گفت و اعلام کرد: امروز با تلاش‌های شبانه‌روزی تفاهم‌نامه احداث مسکن رانندگان امضا و مبادله شود که این امید را برای رانندگان به همراه دارد تا کسانی‌که از این قشر صاحب خانه نیستند با حمایت‌های دولت، صاحب خانه شوند.

اسلامی بر رفع دغدغه مسکن رانندگان تاکید کرد و توضیح داد: اجرای مفاد این تفاهم‌نامه چهارجانبه تکلیف همگانی است و تمامی مسئولان ذی‌ربط باید برای انجام مفاد آن تعهد لازم را داشته باشند.

وی گفت: با اراده و باوری که وجود دارد احداث مسکن رانندگان در شهرهای هدف طی برنامه ۳ ساله انجام خواهد شد. بخشی از احداث واحدهای مسکونی رانندگان به این شکل است که در شهرهای کوچک اراضی به رانندگان واگذار خواهد شد و در شهرهای بزرگ به شکل مجتمع سازی احداث خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از تامین اراضی باید تسهیلات بانکی برای رانندگان با تمهیدات بانک مسکن و سایر بانک ها ایجاد شود. همچنین سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، معاونت مسکن و ساختمان و بنیاد مسکن باید در اجرای مفاد این تفاهم نامه همکاری همه جانبه داشته باشند.

اسلامی با تاکید بر اینکه امید است این تفاهم‌نامه به سرعت اجرایی و عملیاتی شود، گفت: در شهرهای بزرگ پروژه‌های احداث مسکن به شکل مجتمع سازی و در شهرهای کوچک به شکل واگذاری زمین انجام می شود و باید تعامل مناسبی بین معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی رانندگان ایجاد شود.