شناسهٔ خبر: 89402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

‍مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

رتبه برتر لرستان در کاهش تصادفات محصول تعامل بین بخشی است

45.jpg ‍ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: کسب رتبه برتر استان از نظر کاهش تصادفات در سطح ملی محصول تعامل بین بخشی پلیس راه با مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، عباس شرفی در نشست هم اندیشی با رئیس و فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر با بیان این مطلب افزود: یکی از دغدغه های مهم پلیس راه که در جلسه کمیسیون ایمنی راه های کشور مطرح و مورد تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت راه اندازی اتاق مانیتورینگ قرارگاه پلیس راه استان است که پیگیری برای اجرا و بهره برداری از این پروژه با جدیت دنبال می شود.

وی ضرورت ساماندهی مقابل پاسگاه های پلیس راه استان را از دیگر اقدامات مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: این امر نیازمند پیگیری و ارائه طرح های کارشناسی با همفکری پلیس و کارشناسان حوزه ایمنی است.

شرفی از اتمام عملیات اجرایی زیرگذر رازان در محور خرم آباد_ بروجرد خبر داد و گفت: تقاطع رازان در محور خرم آباد_ بروجرد با توجه به جمعیت بالای روستای رازان یکی از مهم ترین نقاط پرتصادف استان بود و در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح آن به اتمام رسیده است که بنا به نظر فرماندهی پلیس راه هنوز زیر باررترافیک نرفته و بهره برداری از آن به اوایل سال ۱۴۰۰ موکول شده است.

سرهنگ مصطفی دالوند فرمانده پلیس راه استان لرستان هم بر ضرورت به روزرسانی دوربین های کنترل سرعت دستی و ارتقای سامانه های هوشمند جاده ای تاکید کرد و گفت: نقش کنترل سرعت در سوانح جاده ای بسیار مهم و تعیین کننده است که امیدواریم با دقت بیشتر و تشدید نظارت های برخط شاهد کاهش تصادفات در محورهای استان باشیم.

میثم قدمی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این نشست خواستار تعامل بیشتر پلیس در شناسایی و برخورد با تخلفات اضافه تناژ، برخورد جدی تر با تخلفات حادثه ساز رانندگی، حضور فعال پلیس در گشت های کنترل دروازه ای و  ... شد.

مصطفی ملکی صادقی معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در سخنانی با یادآوری اهمیت به روزرسانی سامانه های برخط جاده ای به فعالیت ۴۲ سامانه هوشمند در محورهای استان و کنترل روزانه آنها اشاره کرد و نسبت به بهبود وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری پاسگاه های پلیس راه به ویژه پیگیری مانیتورینگ مقر فرماندهی پلیس راه مرکز استان قول مساعد داد.

پرویز کرمی معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جا ه ای نیز از آموزش ۱۳۹ نفر از رانندگان ناوگان بار و مسافر استان با همکاری معاونت حمل و نقل خبر داد و نسبت به تجهیز و تهیه اقلام مورد نیاز پاسگاه های پلیس راه استان اظهار آمادگی کرد.

براساس این گزارش از مهمترین مصوبات این جلسه می توان به: ضرورت استمرار گشت های مشترک - ارتقاء سطح آموزشی همکاران - ممیزی محورهای استان و احصا مقاطع پرتصادف - اجرای طرح ممنوعیت تردد ناوگان غیربومی اتوبوسی بداخل شهرها - راه اندازی اتاق پایش و مانیتورینگ قرارگاه پلیس راه و... اشاره کرد.

این خبر حاکی است، در ادامه این نشست با اهداء لوح سپاس از تعامل و همکاری فرماندهی پلیس راه و فرماندهان پاسگاه های استان در سال ۹۹ قدردانی بعمل آمد.