شناسهٔ خبر: 89429 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای نخستین در بندرشهید باهنر انجام گرفت:

پهلودهی کشتی ۴۰هزار تنی مبتنی بر محاسبات دقیق مانورینگ/برنامه ریزی جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های این بندر

کشتی مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر گفت: با انجام محاسبات مانورینگ براساس طول و ابعاد شناور برای نخستین بار شناوری باظرفیت ۴۰ هزار تن در بندرشهید باهنر پهلودهی شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه مولفه هایی نظیر پهلودهی کشتی با تناژ بالا براساس شرایط محیطی و مبتنی بر محاسبات مانورینگ در حوضچه و کانال های دسترسی و برنامه ریزی جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های بندرشهید باهنر همواره مورده توجه بوده اظهارداشت: این مهم با انجام محاسبات دقیق مانورینگ بر اساس طول و ابعاد شناور محقق و برای اولین بار کشتی ۴۰هزارتنی با آبخور  ۲۰/۱۱در این بندر پهلودهی شد.

وی اضافه کرد: تاپیش از این شاهد پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۳۵ هزارتن و آبخور ۵/۱۰ در این بندر  بوده ایم که پهلودهی این شناور با ریسک پذیری علمی و هوشمندانه، خروجی و نتایج مثبتی را درجهت پذیرش کشتی ها با تناژ بالا در اختیارمان گذاشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر پهلودهی، بارگیری و خروج موفقیت آمیز این شناور را نقطه عطفی در ۵۰ سال تجارت دریابرد این بندر دانست و گفت: با محاسبات دقیق عملیاتی و فنی همچنین مشارکت بخش خصوصی، نرم بارگیری ۴۰ هزارتن کالای صادراتی نیز کمتر از ۸ روز درکشتی یاد شده محقق شد.

شایان ذکر است بندر شهید باهنر با برخورداری از ۱۲ پست اسکله بعنوان یک بندر چند منظوره توانایی پذیرش انواع کشتی های جنرال کارگو ، رورو،مسافری ،فله ،تانکر های نفتی وشناورهای کوچک را بطور همزمان داراست .