شناسهٔ خبر: 89442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

در حال تکمیل بودن مراحل احداث بزرگراه ایلام- مهران

تونل کیلومتر 5 ایلام- مهران (2).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از فعالیت پیمانکاران محور ایلام- مهران برای تکمیل این طرح بزرگراهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، علی اصغر کاظمی مدیرکل این دستگاه اجرایی در این زمینه گفت: طول بزرگراه تعریف شده ایلام- مهران از تونل آزادی شهر ایلام تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است که تا کنون ۸۴ کیلومتر مسیر به صورت کامل تکمیل شده و زیر بار ترافیک قرار دارد ضمن اینکه مسیر رفت منطقه کنجانچم نیز اصلاح و بهسازی شده است.

وی در خصوص جزئیات احداث باقی مانده این بزرگراه گفت: قطعه اول ایلام-صالح آباد به طول ۱۱ کیلومتر در دست اجراست که ۵ کیلومتر از مسیر به بهره برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است. در این مسیر تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۱۰ متر حفاری و کف برداری شده و در حال اجرای لاینینگ ( پوشش بتنی سقف و دیوارها) است و تونل کیلومتر ۵ ایلام- مهران به طول  ۸۶۰ متر حفاری شده و پیمانکار در حال  عملیات کف برداری این پروژه است.

کاظمی در خصوص قطعه دوم طرح گفت: طول این قرارداد  ۱۹ کیلومتراست که ۱۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۴ کیلومتر باقی مانده در دست اجراست. این۴ کیلومتر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص ادامه مسیر گفت: تقاطع غیر همسطح صالح آباد در این محور با توجه به ارتقاء محور ایلام- مهران به بزرگراه طراحی آن متناسب به شرایط جدید محور تغییر پیدا کرد و اجرایی شد هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در دست اجراست.

وی در ادامه افزود:  قطعه سوم صالح آباد –مهران به طول ۶۰ کیلومتر که در این قطعه  پل های بزرگ کنجانچم و ۸ کیلومتر واریانت کنجانچم در دست اجراست.پل کیلومتر ۵۵ به اتمام رسیده است و پل بزرگ کیلومتر ۵۶ به طول ۱۸۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در دست اجراست ضمن اینکه در محدوده کنجانچم مسیر رفت اصلاح و به بهره برداری رسیده است.

کاظمی خاطر نشان کرد: مسیر مهران تا پایانه مرزی به طول ۱۱ کیلومتر به صورت چهار خطه به بهره برداری رسیده است و هم اکنون عملیات شش خطه کردن مهران-پایانه مرزی را در دست  اجرا داریم.

وی از طرح های ایمن سازی و کنترل ترافیک در این محور به احداث و تکمیل سه کنارگذر( جنوبی-غربی و جنوب غربی) شهر مهران اشاره کرد و افزود:  تقاطع غیر همسطح سیدحسن با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد  و تقاطع غیر همسطح سه راهی آذر با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست اجرا است.