شناسهٔ خبر: 89467 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۶۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شهرستان پلدختر

آسفالت راه اصلی تنگ فنی.jpg در ۱۰ماهه امسال ۶۵کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان پلدختر اجرا شده است.

بهگزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روح الله شریف زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پلدختر با تبریک دهه فجر و چهل و دومین طلوع فجر انقلاب گفت: در ۱۰ماهه امسال ۶۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان پلدختر اجرا شده است.

وی افزود: از این میزان ۲۸ کیلومتر در محورهای اصلی و فرعی و ۳۷ کیلومتر روکش در راه های روستایی انجام شده است.

شریف زاده اظهار داشت: بهسازی و آسفالت ۱۱ کیلومتر از راه های روستایی در محور چغادرمیان در قالب طرح ابرار و ۱۱کیلومتر نیز در محورهای روستایی بن لار، سرنجه، طاق عباسعلی و زیرانبار انجام شده است.

وی گفت: از مجموع آسفالت های اجرا شده در شهرستان پلدختر ۲۰ کیلومتر به صورت آسفالت حفاظتی چیپ سیل اجرا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای پلدختر، ۳هزار و ۷۰۰مترمکعب ریزش‌برداری، تنقیه و بازگشایی ۹۵ دهانه پل و آبرو، رفع آب‌شستگی به میزان ۳ هزار و ۸۵۰ مترمکعب، ایمن سازی محورهای مهم از جمله پلدختراندیمشک، تعمیر ۶۵۰ شاخه گاردریل، رفع انسداد ۳۲ کیلومتر راه پس از بارندگی و سیل، ساماندهی تابلو و علائم ترافیکی و ایمنی به تعداد هزار و ۵۵۸ عدد، خط کشی ۹۳ کیلومتر و شانه سازی و کانال زنی در طول ۵۲ کیلومتر از راه های شهرستان را به عنوان گوشه های دیگری از عملکرد اداره شهرستان پلدختر برشمرد.

وی پیگیری تسریع در بهره برداری از پل های سپهبد شهید قاسم سلیمانی(بابازید)، پران پرویز، طاق عباسعلی، زیباسازی و ساماندهی ورودی های شهر پلدختر و معمولان، پاکسازی حریم و شانه راه و ایمن سازی و آشکارسازی نقاط پرتصادف را از برنامه های پلدختر برای دوماهه پایانی سال عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پلدختر با بیان اینکه سیل های سال ۹۸ خسارات جبران ناپذیری به این شهرستان وارد کرده است، گفت: با توجه به ضعف زیرساخت ها و امکانات و ماشین آلات راهداری در پلدختر و عدم جوابگویی این امکانات در برابر حجم بالای  مشکلات، انتظار می رود مجموعه استان در به روزرسانی تجهیزات و امکانات شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خواستار برگزاری کلاس های توجیهی آموزشی در حوزه امور حمل و نقل از جمله صدور بارنامه و صورت وضعیت برای کارکنان شهرستانها و از طرفی کلاس های آموزش ایمنی برای رانندگان ناوگان باری شد.

شریف‌زاده ۶۵ مورد بازدید و کنترل دروازه ای ناوگان حمل و نقل بصورت مشترک با پلیس راه و معرفی متخلفان به کمیسیون های حمل و نقل، اعزام ۶۳ دستگاه کامیون و ناوگان باری به بندر امام برای حمل کالاهای اساسی در شرایط ویژه اقتصادی کشور و کنترل و هدایت ۴۳ مورد محموله ترافیکی را از عملکرد شهرستان پلدختر در حوزه حمل و نقل عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: درصورت تامین خودروی سبک توسط فرمانداری شهرستان، گشت های کنترل دروازه ای مشترک با پلیس افزایش و نظارت ها تشدید می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پلدختر تمرکز بر مقوله ایمنی را از اولویت های این شهرستان برشمرد و گفت: با توجه به مشکلات سیل تمام دغدغه مجموعه شهرستان تا به حال بر برقراری مجدد تردد متمرکز بود، اما با تاکید مدیرکل و اهمیت مقوله ایمنی هرگز از این مسئولیت غافل نشده و ایمن سازی محورهای شهرستان را مورد توجه قرار داده ایم.