شناسهٔ خبر: 8951 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حداد عادل:

بی‌توجهی به عدالت شهرى عامل پيدايش حاشيه‌نشينى در مشهد است

غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: امروز مشهد با پديده حاشيه نشينى مواجه است كه اين امر به دليل نبود امكانات اقتصادى، فرهنگى و شهرى به صورت يكسان در تمامى شهرها و روستاها است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، غلامعلی حدادعادل شامگاه دوشنبه در آیین بهره بردارى سالن مطالعه پروين اعتصامى و پارك خطى حاشيه باغ گياه شناسى منطقه هفت شهردارى مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مشهد با پديده حاشيه نشينى مواجه است كه اين امر به دليل نبود امكانات اقتصادى، فرهنگى و شهرى به صورت يكسان در تمامى شهر ها و روستاها است و لذا این موضوع موچب شده تا جمعيت به سمت شهر حركت كنند.  

وى با بيان اينكه مديريت و رفع حاشيه نشينى مشهد امرى دشوار است، افزود: شهر مشهد يكى از مهمترين شهر هاى خراسان و كشور است كه حاشيه نشينى باعث آسيب پذيرى آن شده است.

مشاور عالى مقام معظم رهبرى ادامه داد: البته امروز شاهد افتتاح چندين پروژه عمرانى و فرهنگى در مناطق كمتر برخوردار مشهد هستيم كه نشان از هوشمندى و ايجاد عدالت شهرى مديران شهرى مشهد است.

حداد عادل با بيان اينكه مشهد با توجه به اقدامات عمرانى صورت گرفته در ۱۰ سال آینده رشد بسیار خوبی خواهد داشت، اضافه كرد: افتتاح سالن مطالعه پروين اعتصامى فرصت خوبى براى دانش آموزان اين منطقه است تا در زمان امتحانات بتوانند از آن به نحو مطلوبى استفاده كنند.

وى نسبت به افتتاح پروژه هاى عمرانى در شهردارى مشهد طى سال هاى آينده ابراز اميدوارى كرد و گفت: مديريت شهرى مشهد تلاش دارد تا با بهره بردارى و افتتاح پروژه هاى بيشتر در مناطق حاشيه اى شهر بتواند امكانات رفاهى، خدمات آموزشى و فضاى سبز را براى شهروندان اين مناطق نيز فراهم كند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ارتباط با قانون مدیریت شهری بيان کرد: ضرورى است تا یک منطق واحدی در همه فعالیت‌های شهری حاکم شود اما براى محقق شدنش ابتدا بايد شوراهاى اسلامى شهرهاى كشور طرح مديريت يكپارچه شهرى را در قالب لایحه به مجلس بدهند چرا كه آنها به دليل داشتن اطلاعات كافى در حوزه مديريت شهرها بهتر می‌توانند لایحه را تنظیم کنند.

وى در ارتباط با مشهد ۲۰۱۷ و كمك هاى مالى مجلس در اين حوزه عنوان کرد: در این خصوص نيز بايد مردم پای کار بیایند و راه توسعه شهرهایی مانند مشهد این است که خود مردم کمک کنند البته بنده و نمايندگان مشهد در مجلس به اين نكته توجه ويژه اى خواهيم داشت و تلاش مى كنيم تا به صورت قانونى اين موضوع پيگيرى شود.

 وى اضافه كرد: انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بسيار مناسب بوده چرا كه اين شهر از هر جهت با چنین عنوانی تناسب داشته و از لحاظ فضای سبز و پاکیزگی نيز یکی از بهترین شهرهای ایران است.

وى در پايان علت حضور خود را در اين مراسم دعوت شهردار و نمایندگان مردم مشهد در مجلس اعلام كرد و گفت: اين كلانشهر مذهبى امروز در بین شهرهای کشور به‌ ویژه در مسائل فرهنگی و معنوی نمونه است.

نظر شما