شناسهٔ خبر: 89517 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ادامه بارش‌ برف و باران در کشور  تا روز دوشنبه/ خیزش گردوخاک در مناطق شرقی و جنوب شرقی/ سه‌شنبه جو کشور آرام و آسمان صاف خواهد بود

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها تا روز دوشنبه خبر داد و اظهار کرد که از روز سه‌شنبه با خروج این سامانه بارشی، در اکثر مناطق  کشور شاهد جوی آرام و آسمان صاف خواهیم بود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز ادامه بارش‌ها را در آب‌های دریای خزر، مناطق غرب و جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های شرق کشور و مناطقی از شمال غرب شاهد خواهیم بود.

وی گفت: بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی کشور همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهند بود. ضمن اینکه احتمال تگرگ در این مناطق هم وجود خواهد داشت.

رفیعی عنوان کرد: امروز شدت بارش‌ها مربوط می‌شود به استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، مناطق شمالی و شرق خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی و فردا نیز ادامه بارش‌ها را در مناطق غرب و جنوب غرب و جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: همچنین دامنه‌های البرز مرکزی، شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق کشورمان و نواحی مرکزی نیز بارش خواهند داشت و فردا شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه بویر احمد، خوزستان، جنوب لرستان، غرب استان فارس و غرب اصفهان خواهد بود. ضمن اینکه در مناطق جنوبی و غربی کشور هم فردا احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی گفت: روز دوشنبه ادامه بارش‌ها در شمال شرق و شرق کشور به‌صورت پراکنده رخ خواهد داد و در این روز این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق کشورمان آسمان صافی را خواهیم داشت.

رفیعی اظهار کرد: امروز بعدازظهر و فردا یکشنبه نیز در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که این موضوع سبب خیزش گردوخاک در برخی از مناطق شرقی و جنوب شرقی کشورمان خواهد شد.

وی گفت: از امروز آب‌های خلیج‌فارس تا اوایل وقت فردا مواج و متلاطم هستند و بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر نیز  این شرایط را خواهند داشت.

به گفته رفیعی، امروز تهران آسمانی ابری به همراه بارش باران خواهد داشت. در بعضی از ساعات وزش باد رخ می‌دهد و در برخی از مناطق نیز افزایش باد را خواهیم داشت. فردا هم آسمان تهران ابری است و بارش‌ها ادامه خواهند داشت.