شناسهٔ خبر: 89518 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد :

تعمیرات اساسی و زیرآبی یدک‌کش خلیج فارس ۴ دربندر شهید رجایی/ در ۱۰ ماه گذشته ۲۷فروند انواع شناور تعمیر و وارد چرخه فعالیت شده‌اند

تعمیر کشتی مدیر کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان از استقرار یدکش خلیج فارس ۴ بروی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی (داکینگ) جهت انجام تعمیرات اساسی زیر آبی خبر داد.

علی رضامحمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به این‌که حفاظت از سطح آمادگی عملیات شناورهای خدماتی بندر شهید رجایی ا یکی از مهمترین وظایف و راهبردها اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی این اداره کل است، اظهار داشت: بر اساس ترسیم تقویم کاری نظامند کلیه شناورها با کاربری‌های مختلف بمنظور ارائه خدمات بهتر بشکل ادواری مراجعه و نیازمندی‌های فنی و موتوری آنها برطرف می‌شود.

وی افزود: طی ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۷ فروند انواع شناورها که بخشی از آن‌ها در آب‌های دیگر بنادر جنوبی کشور فعالیت می‌کردند، در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی و کشتی‌سازی‌های استان هرمزگان رفع عیب شده‌اند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با  اشاره به آغاز تعمیرات اساسی و زیرآبی یدک‌کش خلیج فارس ۴ گفت: شناور مذکور در مورخه سیزدهم بهمن ماه ۹۹، آب‌گیری و بر روی سرسره تعمیراتی  مستقر تا طی مدت زمان یک ماه تعمیرات بر روی این شناور انجام پذیرد.

محمدی کرجی‌ران مهمترین ماموریت این شناور را شرکت در عملیات پهلو دهی و جداسازی کشتی‌های تجاری و نفتی عنوان کرد و گفت: این شناور پرقدرت (۴۴۰۰ اسب بخار و توان کشش آن بیش از ۵۰  کیلو نیوتن) با برخورداری از نوع رانش سمتی که قادر است به همه جهات نیرو وارد کند در عملیات مقابله با آتش و آلودگی و همچنین اسکورت کشتی‌ها  نیز ایفای نقش کند.