شناسهٔ خبر: 8957 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک خاورمیانه خبر داد:

تسهیلات بانکی تنها راه کوتاه‌مدت خروج مسکن از رکود

تسهیلات مسکن مدیرعامل بانک خاورمیانه راهکار تامین مالی مسکن مبنی بر تشکیل صندوق پس انداز منطقه‌ای با نظارت بانک مسکن را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پرویز عقیلی کرمانی در پنل تخصصی نقشه راه تامین مالی مسکن که پیش از ظهر امروز سه شنبه ۹ تیرماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به لزوم تشکیل صندوق‌های پس انداز منطقه‌ای گفت: در این صندوق باید ۲۰ درصد بانک مسکن، ۲۰ درصد بانک‌های تجاری و ۶۰ درصد عامه مردم سپرده‌گذاری کنند تا هر منطقه با استفاده از تسهیلات این صندوق رونق یابد.

مدیرعامل بانک خاورمیانه با تاکید بر اینکه این صندوق باید تنها یک شعبه داشته باشد افزود: سرمایه مورد نیاز این صندوق ۶۰ هزار میلیارد تومان است که سپرده‌گذاران می‌توانند از ۶ ماه تا سه سال سپرده‌گذاری با سود صفر درصد تسهیلات دریافت کنند.

وی با تاکید بر حمایت دولت از صندوق‌های مسکن منطقه‌ای با پرداخت یارانه مسکن ادامه داد: نقش بانک مسکن در این صندوق‌ها راهبری صندوق‌های پس انداز منطقه‌ای است. به عنوان مثال ایجاد بازار رهن ثانویه از سوی بانک مسکن در قبال تسهیلات بلند مدت بانک‌ها یکی از راهکارهای حمایتی بانک مسکن از بخش مسکن است همان کاری که در آمریکا بانک‌های حامی صندوق های منطقه ای ۵۰ سال است که انجام می دهند.

عقیلی کرمانی ادامه داد: نقش دیگر بانک مسکن تجهیز صندوق‌های منطقه‌ای از طریق اخذ پول از دولت و بانک مرکزی است. نقش سوم این بانک نظارت قوی بانک مسکن بر صندوق‌های پس انداز منطقه‌ای مسکن است.

وی با بیان اینکه راهکار خروج مسکن از رکود در کوتاه مدت، استفاده از بازار پول (بانک) به عنوان روش تامین مالی کوتاه مدت مسکن است گفت: دولت باید رقمی را به عنوان تعدیل سود تسهیلات کوتاه مدت پرداخت کند و سپس در دراز مدت از بازار سرمایه در بخش مسکن تامین مالی می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما