شناسهٔ خبر: 89610 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران خبر داد:

اتمام عملیات اجرای ۵۵ کیلومتر نیوجرسی در آزاد راه تهران – قم با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال

نصب نیوجرسی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، از اتمام عملیات اجرای ۵۵ کیلومتر نیوجرسی در آزاد راه تهران – قم با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال همزمان با چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران) حیدر نوروزی، با اشاره به اجرای نصب حفاظ میانی(نیوجرسی) با هدف ارتقاء ایمنی درمحور تهران – قم اظهار داشت: ايمن سازي محورهاي اصلي، فرعي، روستايي يكي از برنامه‌هاي مهم و اساسي اداره كل بوده كه به جهت جلوگيري از بروز حوادث ناگوار جاده‌اي و حفظ جان هم میهنان در سفرها و رانندگي انجام مي‌گيرد.

  وي تصريح کرد: از اين رو اين اداره كل در راستاي ارتقاء ايمني محورها، اقدامات گسترده‌اي را در دستور كار داشته كه نصب نيوجرسي در سطح محورهاي استان از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح جمع‌آوری گاردریل و نصب نیوجرسی در آزاد راه تهران – قم به طول ۵۵ کیلومتر نیوجرسی میانی در دست اجرا است.

حیدر نوروزی، جلوگیری انحراف ترافیک عبوری به مسیر مخالف و ارتقای حفاظ میانی آزادراه را از جمله مزایای این طرح برشمرد و ادامه داد: این اداره کل در نظر دارد با توجه به اعتبار مورد نیاز و شرایط جوی مناسب به این عملیات در سطح راه‌های حوزه استحفاظی استان ادامه دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با اشاره به اینکه راههای شریانی استان، محل عبور ترافیک کشور است، اظهار داشت استان تهران به دلیل عبور کرویدر شمال ،جنوب ،شرق، غرب در جایگاه اقتصادی و ترانزیتی خاصی قرار دارد که محور تهران – قم پرتردد ترین محور استان محسوب می شود که در این راستا به دلیل افزایش ضریب ایمنی با  اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال عملیات نصب نیوجرسی به اتمام رسید .