شناسهٔ خبر: 89613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دربین 25 استان کشور انجام شد؛

کسب رتبه نخست راه وشهر سازی استان مرکزی در بخش راستی آزمایی حفاظت از اراضی دولتی

تودیع با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن کشور ،مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی ،معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی استان و دیگر مسئولان اجرائی فرمانده جدید یگان حفاظت از اراضی دولتی استان مرکزی معرفی شد .

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی (استان مرکزی) ،فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی کشور در این آئین گفت : یگان حفاظت حسب تاکید مقام معظم رهبری و ماده 33 قانون پنج سال پیش در سراسر کشور تشکیل شده و هم اینک به عنوان حلقه مفقوده میان مردم و ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور به صورت شبانه روزی فعالیت می کند .

سرهنگ جواد خردمند افزود : با مجوز اخذ شده از وزارت کشور و نیروی انتظامی فرم جدید البسه تمامی پرسنل یگان حفاظت با نقش بازدارندگی تهیه شده و در اوایل سال آینده برای پرسنل آموزش دیده کارت ضابط قضایی صادر می شود .

وی اضافه کرد : تا کنون 39 هزار متصرف اعم از افراد حقیقی و حقوقی در سراسر کشور شناسایی شده که از این میزان یک هزار و 200 نفر ویژه استان مرکزی است که در حال تعیین تکلیف می باشند .

وی اظهار داشت : در ارزیابی های مستمر صورت گرفته در بین 25 استان کشور استان مرکزی رتبه ی نخست را در بخش راستی آزمایی دارا می باشد که تحقق این مهم نشان از تعامل بسیار عالی میان مسئولان اداره کل راه و شهرسازی ،یگان حفاظت و نیروی انتظامی می باشد .

وی در ادامه گفت : هم اینک در 16 استان کشور شعبه ی ویژه ی مبارزه با زمین خواران در محاکم قضائی فعال شده است که امیدواریم در آینده ی بسیار نزدیک شاهد افتتاح این شعبه در استان مرکزی نیز باشیم .

سرهنگ خردمند تاکید کرد : شهرستان ساوه به عنوان شاهرگ اقتصادی کشور مطرح می باشد که تا کنون از 18 هزار هکتار اراضی دولتی 9 هزار هکتار آن تحویل دولت شده و مابقی اراضی تصرف شده نیز باید تعیین تکلیف شود .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این آئین گفت : هم اینک 57 هزار هکتار اراضی دولتی در استان مرکزی وجود دارد که بسیاری از آنها در محدوده شهرها دارای ارزش بسیار بالایی می باشند .

احمد مرزبان افزود : با تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی در کشور این استان جزء نخستین استانهایی در کشور است که فرمانده یگان آن به سرعت منصوب شده که پس از فعالیت آن نه تنها شاهد تصرفات جدید بودیم بلکه تصرفات سنوات قبل نیز به اراضی دولتی برگشت داده شد .

وی تاکید کرد : در این استان به سبب تعامل مثال زدنی مجموعه یگان حفاظت با اداره کل راه و شهرسازی تخریب های صورت گرفته و رفع تصرف ها در نهایت احترام و ادب با مردم صورت می گرفت .

گفتنی است : در پایان ین مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات سرهنگ علی اکبر مرادی تقدیر و سرهنگ قاسم معصومی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از اراضی ملی استان مرکزی معرفی شد .