شناسهٔ خبر: 89622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد:

ساماندهی و ایمن سازی ورودی های بروجرد با جدیت در حال اجرا است

IMG-20210207-WA0108.jpg ساماندهی و ایمن سازی ورودی های بروجرد با جدیت تمام در حال اجرا است، چوب بری های غیرمجاز در ورودی ها جمع آوری شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، امین گودرزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بروجرد ضمن گرامیداشت فجر ۴۲ و یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهیدان گفت: عملیات ساماندهی و ایمن سازی ورودی های شهر بروجرد در سال جاری آغاز و در اقدامی بی سابقه با همکارهای نهادهای نظارتی چوب بری های غیرمجاز در ورودی ها جمع آوری شدند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰درصد شانه سازی ورودی خرم آباد انجام شده که تا پایان سال به اتمام می‌رسد، افزود: در سال جاری تقاطع گلچهران در این محور با نصب برج نوری روشن شد و با توجه به نصب سه برج نوری در تقاطع های دیگر این محور طی سال گذشته، در حال حاضر تمام تقاطع های محور بروجرد_ اشترینان روشن هستند که نقش بسزایی در ایمنی محور دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد، اجرای روکش آسفالت محورهای اصلی بروجرد به خرم آباد و اراک به طول ۱۷.۵  کیلومتر، محورهای روستایی شب ماه، جوجه حیدر و ورودی دودانگه به طول ۶.۵ کیلومتر، نصب علائم ایمنی و هشداردهنده، خط کشی محورهای اصلی آبسرده و ونایی و حذف پیچ های خطرناک ونایی از جمله: چنارستان، گندلگیلان، بوریاباف، قپانوری و آبسرده را به عنوان نمونه هایی از عملکرد شهرستان بروجرد عنوان کرد.
وی گفت: ریزش برداری مصالح خاکی محور آبسرده بعد از رانش کوه مله سرخه یکی از شاخص ترین اقدامات این شهرستان بوده است، علاوه بر این احداث پل‌های نِلخاص، عباس آباد، رحیم آباد و ابراهیم آباد و پل موقت سرچغا، نصب رفیوژ میانی محور اشترینان، ایمن سازی پرتگاه های محور بروجرد_اراک، ایمن‌سازی ۱۲ تقاطع با نصب علائم و چراغ چشمک زن، احداث دوربرگردان های گوشه محسن بن علی، ایمن‌سازی پرتگاهها و هره های خاکی در محورهای اشترینان و اراک به طول ۱۵ کیلومتر از دیگر خدمات شهرستان بروجرد به شمار می رود.
گودرزی گفت: رفع اختلاف سطح شانه محور خرم آباد به طول ۱۷ کیلومتر و اجرای محوطه کارگاهی زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد هم به عنوان گوشه ای از عملکرد شهرستان بوده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد با اشاره به آمادگی برای سفرهای نوروزی گفت: از مهم ترین برنامه ها برای آمادگی سفرهای نوروزی می‌توان به شانه سازی محورهای مواصلاتی و رفع اختلاف شانه بعد از بارندگی، شستشوی علائم، ایمن سازی پرتگاهها و گریدرزنی حاشیه راه، ساماندهی نیوجرسی های محور اراک، پیگیری خط کشی کل حوزه استحفاظی، ساماندهی سیستم روشنایی و رفع مشکلات راه های مناطق گردشگری اشاره کرد.
 وی با بیان اینکه قراردادهای آسفالت شهرستان باز و قیر تامین شده است، خواستار هماهنگی اداره نگهداری راه نسبت به لکه گیری و اجرای روکش در محور خرم آباد شد.
وی از لکه گیری هندسی محورهای خرم آباد و اشترینان به طول ۴۶ کیلومترخبر داد و گفت: همچنین درصورت مساعدت معاونت فنی و راههای روستایی در تامین ماشین آلات آمادگی اجرای ۲۰ کیلومتر زیرسازی و شن ریزی در راههای روستایی را داریم.
گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات راهداری زمستانی این شهرستان با ۳۰ نفر نیرو درقالب ۳ اکیپ و ۱۴ دستگاه ماشین آلات انجام می‌شود و تاکنون خللی در تردد به وجود نیامده است.
وی درخصوص نقاط قوت و ضعف شهرستان بروجرد در حوزه راهداری، فرسودگی و بالا بودن عمر ماشین آلات را یادآور شد و گفت: برای افزایش سطح خدمات در حوزه شهرستان بروجرد به روزرسانی ماشین‌آلات امری جدی و اجتناب‌ناپذیر است که امیدواریم استان نسبت به این مهم توجه ویژه  ای داشته باشد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد درخصوص ساماندهی ایستگاه های غیرمجاز مسافر اظهار داشت: با توجه به جلسات برگزار شده با انجمن‌های صنفی، مدیران عامل شرکت های اتوبوسی و پایانه های شهرداری، برخورد با ایستگاه های غیرمجاز مسافر شهرستان بروجرد صورت می گیرد، علاوه بر این شناسایی ناوگان اتوبوسی غیربومی متخلف برابر صورتجلسه های مشترک با انجمن ها و شرکت ها در میادین به ویژه میدان آیت ا... بروجردی و معرفی ناوگان متخلف به صورت روزانه به اداره کل در حال انجام است.
وی در پایان از راهنمایی و حمایت های مدیرکل و اعضای شورای معاونین در اجرای برنامه ها و تسهیل خدمات قدردانی کرد.