شناسهٔ خبر: 89639 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

کشف تست کرونای جعلی در فرودگاه از مسافران خارجی/ وزارت بهداشت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کند

برگزاری مراسم افتتاح پروژه‌های راه‌آهن در دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد که یک سری گواهی تستی که برخی از مسافران از کشورهای خود آورده بودند، وزارت بهداشت به این نتیجه رسید که جعلی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درخصوص اینکه چرا با شرکت‌های هواپیمایی ازجمله شرکت ماهان که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قاطع نمی‌شود؟، اظهار کرد: این اتفاقی که در پرواز ماهان رخ داده، نباید به تمامی پروازها تسری داده شود. ما باید همان اتفاق را تحلیل کنیم و نباید آن را یک رویه بدانیم.

وی افزود: پرواز ۷۴۷ ماهان، به دلیل مشکل فنی مجبور شد با هواپیمای دیگری مسافران را جابه‌جا کند و البته در این پرواز هیچ‌کس تست کرونای مثبت نداشت.

اسلامی گفت: این پرواز استثنایی بود و هیچ چاره‌ای جز جابه‌جایی نداشتند و همه مسافران باید به مقصد رسانده می‌شدند. البته برخی از مواقع به‌طور استثنایی اتفاقاتی رخ می‌دهد که اجتناب‌ناپذیر هستند و در سیستم هواپیمایی تصمیماتی گرفته می‌شود؛ اما به‌طورکلی در تمامی پروازها تمامی دستورالعمل‌ها رعایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که مسافران خارجی که وارد کشور می‌شوند باید تست کرونای منفی داشته باشند؛ اما یک سری گواهی تستی که برخی از مسافران از کشورهای خود آورده بودند، وزارت بهداشت به این نتیجه رسید که جعلی هستند و از چند مسافر به‌صورت رندم تست گرفته شد که از میان این مسافران که تست دادن ۲۵ درصد آن‌ها کرونا مثبت بوده است.

 اسلامی گفت: مطابق پروتکل‌های بهداشتی مسافران باید تست منفی به همراه داشته باشند و به همین منظور وزارت بهداشت این بخش را کنترل می‌کند و اکنون در فرودگاه‌ها و پایانه‌ها، بهداشت مرزی مستقر هستند و بر اجرای پروتکل‌ها نظارت می‌کنند.