شناسهٔ خبر: 8966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد

آغاز مطالعات آزاد راه بوشهر - شیراز / اجرای پروژه در انتظار سرمایه‌گذار است

فرزاد رستمي مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: فاز مطالعاتی آزاد راه بوشهر - شیراز آغاز شده و اجرای آن منوط به حضور سرمایه گذار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، فرزاد رستمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه مورد نیاز اجرای پروژه آزاد راه بوشهر - شیراز هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون سرمایه گذار برای اجرای این پروژه مشخص نشده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید وزارت راه و شهرسازی ۷۰ درصد پروژه توسط بخش خصوصی و ۳۰ درصد از سوی بخش دولتی باید انجام شود.

رستمی در خصوص باند دوم محور دالکی - کنار تخته نیز گفت: جاده دالکی - کنارتخته شریانی ترین راه خروجی استان بوشهر به مرکز کشور است که عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار به زودی با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این مسیر دارای ۱۸ کیلومتر طول است افزود: با اتمام این طرح که به مدت سه سال اجرا می شود خطرات محور دالکی به کنار تخته برطرف می شود.

وی در خصوص بزرگراه اهرم، برازجان، گناوه و دیلم به طول ۲۰۵کیلومتر نیز بیان کرد: برای اجرای این پروژه ۲۷۰میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۵۰ درصد وزارت نفت و ۵۰ درصد از تعهدات وزارت راه و شهرسازی است.

رستمی ادامه داد: براساس رایزنی های استاندار بوشهر قرار است ۲۵۰ میلیارد ریال امسال از سوی وزارت نفت به این پروژه اختصاص پیدا کند.

وی گفت: بزرگراه برازجان، گناوه به دیلم روند اجرایی مطلوبی دارد به گونه ای که بخش عمده ای از مسیر برازجان به گناوه امسال زیر بار ترافیک می رود.

رستمی با اشاره به مسیر بزرگراهی گناوه به دیلم بیان کرد: این مسیر از جاده های پرحادثه است که طرح بزرگراهی آن در اولویت برنامه های استانی قرار دارد و اکنون طرح بهسازی این محور در حال اجرا است.

رستمی ادامه داد: پنج کیلومتر از طرح بهسازی محور گناوه به دیلم افتتاح شده و ۱۲کیلومتر دیگر نیز در حال بهسازی است که پیشرفت ساخت آن مطلوب است.

وی در خصوص مسیر بزرگراه بوشهر - دیر گفت: این پروژه بعد از یک سال تعطیلی با سفر دولت تدبیر و امید دوباره فعال شد.

رستمی گفت: عملیات اجرایی در قطعات ۱۳ و ۱۴ فعال شده و هم اکنون مشغول انجام عملیات روسازی مسیر هستیم که در صورت تامین اعتبار مابقی قطعات این مسیر نیز اجرایی می شود.

وی اظهار کرد: ۳۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است که اگر تزریق اعتبار صورت گیرد مابقی قطعات نیز اجرا می شود.

رستمی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه بزرگراه بوشهر - دیر تصریح کرد: طول این پروژه ۱۹۲ کیلومتر است که حدود ۳۲ کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی یادآور شد: استان بوشهر با داشتن ۶۱۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی رتبه ششم کشور را دارد و هم اکنون ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجرا دارد.

رستمی در خصوص پروژه راه آهن بوشهر - شیراز نیز گفت: این پروژه ۱۸ قطعه دارد که ۱۲ قطعه آن مربوط به استان بوشهر است و عملیات اجرایی دو قطعه آن که آغاز شده بود، تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه زیرسازی مسیر در این پروژه برعهده وزارت نفت است تصریح کرد: در این شرایط با توجه به محدودیت اعتباری امکان اجرا و تکمیل پروژه وجود ندارد.

رستمی گفت: برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز به طول ۶۳۰ کیلومتر سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نظر شما