شناسهٔ خبر: 89668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از پروژه های راهداری لرستان مطرح شد:

نیاز ۸۰میلیارد تومانی برای تکمیل پل های نیمه تمام لرستان

2.jpg پروژه های بازسازی، مرمت و احداث پل های آسیب دیده از سیل استان لرستان بطور میانگین ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل آنها ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، در بازدید  محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی،خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استاندار لرستان از پروژه احداث پل سپهبد شهید قاسم سلیمانی(بابازید) که در نهمین روز از دهه فجر صورت گرفت،  خداداد مقبلی معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از نیاز ۸۰ میلیارد تومانی پروژه های پل و ابنیه فنی آسیب دیده از سیل های سال ۹۸ در استان لرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه پروژه های مرمت، بازسازی و احداث پل ها و ابنیه فنی نیمه تمام استان لرستان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: در سیل های سال ۹۸ پل ها و ابنیه فنی زیادی در استان لرستان تخریب شد که با همت راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بخش زیادی از آنها تکمیل و به بهره برداری رسید و در حال حاضر ۳۴دستگاه پل بزرگ با پیشرفت فیزیکی ۸۵درصد در دست تکمیل است که درصورت تامین ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهند رسید.

مقبلی از اجرای ۱۶۰۰ متر پل در استان خبر داد و افزود: یک نمونه این پل ها، پروژه احداث پل سپهبد شهید قاسم سلیمانی(بابازید) با ۱۴۰ متر طول از پل های بزرگ استان است که با معماری خاصی در امتداد پل قبلی در حال ساخت می باشد و هم اکنون از ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبار لازم طبق زمانبندی یادشده به بهره برداری برسد.

معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: برای بهسازی و ایمن سازی تمام شبکه راههای آسیب دیده از سیل استان لرستان بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

براساس این گزارش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت پروژه ها نسبت به تامین اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها قول پیگیری داد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این بازدید خواستار تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ماشین آلات راهداری شد که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سفر سال گذشته خود نسبت به اختصاص آن قول مساعد داده بود.

این خبر حاکی است، معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه ضمن بازدید از پروژه احداث پل های حیات الغیب، پران پرویز و تعریض محور خرم آباد_ پلدختر در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با حضور مدیرکل، معاونان و روسای ادارات ستادی شرکت نمود.

وی در این جلسه با تاکید بر ضرورت دقت در مطالعات، طراحی و اجرای پروژه ها، مدیریت استفاده بهینه از منابع و کاهش هزینه ها گفت: هنر مهندسی، طراحی منطقی در چهارچوب مشخصات فنی و رعایت اصول اقتصاد مهندسی است ما حافظ جان و مال مردم هستیم بنابراین مسئولیت در حوزه راه بسیار سنگین و نیازمند خدمت صادقانه، صیانت از بیت المال و تامین آرامش مردم است.

مقبلی با بیان اینکه زمانی صفر تا صد پروژه های ما از مطالعه تا اجرا توسط خارجی ها انجام می شد، گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تلاش مجموعه دانشگاهی و بهره گیری از توان مهندسی، در طراحی و اجرای سازه های سنگین خودکفا هستیم بنابراین باید این توان مهندسی را تقویت کنیم در غیر اینصورت به کشور ضربه زده ایم.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این جلسه گزارشی از عملکرد این اداره کل را بیان کرد که از مهمترین آن می توان به کاهش تلفات ناشی از تصادفات و کسب رتبه دوم کشور در ۱۰ ماهه ۹۹، آمادگی برای سفرهای نوروزی، ایمن سازی ۵۰۰ کیلومتر راه پس از سیل ۹۸، اورهال ۲۹۰ دستگاه ماشین آلات، ۱۴۷ کیلومتر شن ریزی و ۵۷ کیلومتر آسفالت راه روستایی در قالب طرح ابرار، پوشش ۱۰۰درصدی تن کیلومتر، شناسایی گلوگاه های فرار بار و به روزرسانی سامانه های هوشمند جاده ای اشاره کرد.

همچنین معاونان و روسای ادارات ستادی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این جلسه مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.