شناسهٔ خبر: 89688 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

جوی آرام و آسمانی صاف طی ۵ روز آینده در کشور/ کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم در شهرهای پر جمعیت/ غبارمحلی در تهران به همراه وزش باد موقتی

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری جو طی پنج روز آینده خبر داد و اظهار کرد که طی سه‌شنبه و چهارشنبه، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم رخ خواهد داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را خواهیم داشت و آسمان صاف خواهد بود.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شاهد کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای افراد حساس رخ خواهد داد و سپس در روز پنجشنبه بهبود نسبی هوا را در مناطق نامبرده خواهیم داشت.

رفیعی اظهار کرد: در روز پنج‌شنبه با توجه به عبور موج ضعیف، در ارتفاعات البرز مرکزی و روز جمعه در البرز شرقی و مناطقی از شمال شرق کشور بارش پراکنده و خفیف را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه، مجدد کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به نسبت کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته وی امروز آب‌های دریای عمان و خلیج‌فارس به‌ویژه در بخش‌های مرکزی مواج خواهند بود.

رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران اظهار کرد: امروز تهران در بعضی از ساعات غبار محلی را دارد و همین‌طور گاهی وزش باد را خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: دمای امروز تهران ۱۷ درجه بالای صفر است و حداقل دما نیز به ۷ درجه خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که فردا به ۶ درجه برسد.