شناسهٔ خبر: 89722 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پروژه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

۴۲۶ پروژه قابل افتتاح سازمان راهداری با اعتبار بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال/ بهسازی راه‌های اصلی با ۹۵ پروژه و اعتبار ۴۴۸۰ میلیارد ریال

افتتاح و آغاز به ساخت چندین پروژه جاده ای با حضور وزیر راه شهرسازی در استان خوزستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۲۶ پروژه با اعتبار ۱۱۸۸۳ میلیارد ریال را با قابلیت افتتاح در برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروژه‌های قابل افتتاح وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر ۹۹ در ماه‌های پایانی امسال و چند ماه مانده به پایان دولت تدبیر و امید در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شد.

این گزارش حاکی است که مجموع پروژه های قابل افتتاح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دهه فجر امسال، ۴۲۶ پروژه با اعتبار ۱۱۸۸۳ میلیارد ریال است.

بیشترین حجم عملیات انجام گرفته در پروژه های دهه فجر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مربوط به بهسازی راه‌های اصلی است که در ۹۵ پروژه،  ۴۴۸۰ میلیارد ریال برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

از دیگر پروژه های قابل افتتاح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به احداث باند دوم  (۲۴ کیلومتر)، راه اصلی (۱۶ کیلومتر)، راه روستایی (۷۰ کیلومتر)، راه فرعی (۱۶ کیلومتر)، کمربندی (۲ کیلومتر)، کنار گذر (۳ کیلومتر)، حفاظ ایمنی در جاده (۵۸ کیلومتر)، احداث و توسعه راهدارخانه (۴۳ باب)، احداث پاسگاه پلیس راه (یک پاسگاه)، احداث پایانه‌ها (۲ پایانه)، احداث پل (۱۰۴ دستگاه)، احداث مجتمتع خدمات راهی بین راهی (۱۵ مجتمع) و تقاطع غیرهمسطح (سه نقطه) اشاره کرد.

همچنین در این مسیر از دیگر پروژه های سازمان که ۴۲۶ پروژه با اعتبار ۱۱۸۸۳ میلیارد ریال اعلام شده است، می توان به رفع نقاط پرحادثه (۹۶ نقطه)، نصب علایم ایمنی راه ها (۹هزار عدد)، توسعه سامانه های حمل و نقل هوشمند (۳۱ سامانه) و ایجاد روشنایی (۴۰ کیلومتر) اشاره داشت.