شناسهٔ خبر: 89731 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/احتمال سقوط بهمن در دامنه و مناطق کوهستانی البرز/وزش باد در پایتخت

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه وضعیت جوی کشور تا روز دوشنبه هفته آتی در بیشتر مناطق کشور آرام است، از آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ بهمن و روزهای آتی، توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در ارتفاع استان‌های ساحلی خزر و فردا جمعه در مناطق مرتفع خراسان شمالی و رضوی، بارش‌های پراکنده و خفیف رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور تا روز دوشنبه هفته آتی انتظار جوی آرام را داریم که این شرایط سبب افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

رفیعی افزود: با توجه به روند افزایش دمای بیشینه در مناطق کوهستانی و دامنه‌های البرز، ذوب برف رخ خواهد داد که احتمال وقوع بهمن برای این مناطق وجود دارد.

به گفته وی، در ۳ روز آینده، بخش‌های مرکزی خلیج‌فارس،مواج و متلاطم است و امروز نیز بخش‌های شرقی دریای خزر مواج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری دارد که در عصر، وزش باد رخ می‌دهد. حداکثر دما در تهران امروز به ۱۸ درجه بالای صفر می رسد و حداقل دما امروز صبح در مهرآباد به ۱۰ درجه بالای صفر رسید.

وی ادامه داد: سردترین منطقه کشور شهرکرد با منفی ۴ درجه سانتیگراد، و گرم‌ترین منطقه نیز بندرعباس با ۳۲ درجه بالای صفر، گزارش شد.