شناسهٔ خبر: 89766 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده باران از امروز تا دوشنبه در مناطقی از شمال کشور/ احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های البرز

هوای بارانی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده باران از امروز تا دوشنبه در مناطقی از شمال کشور نسبت به احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های البرز هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بعدازظهر امروز و روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از استان‌های گیلان مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می‌دهد و از روز یکشنبه تا دوشنبه جوی آرام را داریم که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

وی افزود: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی در مناطق شمال غرب و غرب، مناطقی از جنوب غرب کشور و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده باران رخ می‌دهد که گاهی با وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف انتظار می‌رود. روز چهارشنبه در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

رفیعی عنوان کرد: به لحاظ شرایط دمایی سواحل دریای خزر کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه خواهند داشت اما روزهای سه شنبه و چهارشنبه مجدد افزایش دمای ۸ تا ۱۲ درجه‌ای را تجربه می‌کنند و تا روز سه‌شنبه نیز با توجه به روند افزایش دما در ارتفاعات و دامنه‌های البرز ذوب برف سبب وقوع بهمن خواهد شد. همچنین آب‌های خلیج فارس به ویژه بخش‌های مرکزی از امروز تا فردا مواج و متلاطم خواهد بود و از بعدازظهر امروز بخش‌های غربی دریای خزر این شرایط را خواهد داشت.

وی گفت: تهران امروز در بعضی ساعات غبار محلی دارد و آسمان صاف خواهد بود. البته در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد را خواهد داشت. حداکثر دما نیز به ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.