شناسهٔ خبر: 89774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کنارگذر شمالی شهرکرد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

DM2A8541.1.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تلاش تمامی عوامل احداث کنارگذر شمالی شهرکرد برای بهره برداری از این پروژه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حمید ربیعی با اعلام این مطلب گفت: عملیات اجرایی این پروژه با قرارداد 18 ماهه، تیر ماه 98 شروع و طول مسیر با توجه به اینکه قسمت هایی از مسیر به صورت چهار خطه اجرا و با احتساب رمپ های انتهای مسیر منتهی به جاده چالشتر سامان معادل 8.2 کیلومتر و یک مسیر دو خطه است.

وی افزود: در مجموع مسیر، 2500 متر آزادسازی وتملک اراضی صورت گرفته است که دو کیلومتر در ماه های اولیه قرارداد و زمین های دامداری سامان نیز اواخر اردیبهشت سال جاری در اختیار پروژه قرار گرفته است. معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان عملیات اجرا شده کنارگذر شمالی شهرکرد را  350 هزار مترمکعب خاکریزی(معادل احداث 15 کیلومتر یک مسیر معمول)، 55 هزار مترمکعب خاکبرداری، 35 هزار مترمکعب اساس و زیر اساس، 9 دستگاه پل دالی و 10 دستگاه پل لوله ای و 25 هزار تن آسفالت دانست و اضافه کرد: از عملیات اجرایی، تنها 5 هزار تن آسفالت معادل 15 درصد کل آسفالت مورد نیاز پروژه که با توجه به شرایط  فصلی تاکنون امکان اجرای آن فراهم نشده و نصب علائم و خط کشی مسیر باقی مانده است.

ربیعی ادامه داد: با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، برنامه ریزی احداث زیرگذرهای مسیر و نحوه اتصال به جاده چالشتر و سامان و پل روگذر انتهای مسیر، در فاز دوم پروژه پیش بینی شده است و بر اساس تاریخ شروع و مدت اولیه، تقریباً تأخیرات بوجود آمده در حدود یک ماه می باشد که این موضوع نه تنها در پروژه های استان بلکه در سطح کشور نیز کم نظیر است.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در سال اول، قسمت های اعظم تخصیص اعتبارات این طرح جهت پرداخت هزینه تملک اراضی گردید، عملاً امکان پرداخت بیش از 20 میلیارد ریال به پیمانکار پروژه فراهم نشد، پیمانکار این طرح ۱۷۰ میلیارد ریال مطالبات دارد اما با پیگیری مسئولان استان و قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور،  اعتبارات لازم بصورت اسناد خزانه از اواخر آبان‌ماه به پروژه تخصیص یافته است.

کنارگذر شمالی شهرکرد به ‌طول ۱۴ کیلومتر از میدان قمربنی‌هاشم (ع) به سمت دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم‌پزشکی، آرامستان بهشت رحمت و اتصال به جاده شهرکرد ـ سامان در حال اجراست که 6 کیلومتر از مسیر در سال های قبل با همکاری شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرا شده است و با بهره برداری از آن به عنوان یکی از پروژه هایی که با زمان مناسب احداث شده است، در کاهش زمان سفر و همچنین هدایت ترافیکی از مرکز استان  و کاهش ترافیک شهری شهرکرد بسیار مؤثر خواهد بود.