شناسهٔ خبر: 89828 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

احیای صنعت هلی کوپتر با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان/ انجام اورهال موتور فرانسوی هلی کوپتر برای نخستین بار در ایران

درجمع وزیر راه و شهرسازی از انجام اورهال موتور فرانسوی هلیکوپتر برای نخستین بار در ایران خبر داد و اظهار کرد که این صنعت با شرکت همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان احیا شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۶ بهمن در مراسم رونمایی از ۶ فروند موتور هلی کوپتر آلوئیت در حاشیه مراسم رونمایی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم‌اکنون ظرفیت جدیدی در بخش هوایی کشور با مجوزهای که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ارایه شد، ایجاد شده است. شرکت هلی کوپتر ایران با استفاده از همکاری شرکت‌های دانش بنیان هم اکنون توانست این صنعت را احیا کنند و این ناوگان هم اکنون متولد شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ماه رجب این بالگرد بعد از انجام تست‌ها اولین پروازش را انجام می‌دهد و برای خدماتی از جمله اورژانس کشور و یا دستگاه‌های گوناگون از خدمات آن استفاده می‌کنند.

به گفته نماینده شرکت ایرانی ارایه دهنده این خدمات، با حمایتی که از طریق سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه اتفاق افتاد برای اولین بار در ایران موتورهای هلی کوپترهای فرانسوی اورهال (تعمیرات اساسی) می‌شوند. هم اکنون این قابلیت ایجاد شده است و ایران آمادگی ارایه خدمات این چنینی را به سایر کشورها نیز دارد. زیرا در خاورمیانه اورهال موتور فرانسه انجام نمی شود و برای اولین بار در ایران این قابلیت ایجاد شده است.

همچنین بنا بر اعلام نماینده شرکت ایرانی ارایه دهنده خدمات فوق، هر موتور حداقل ۱۵۰۰ ساعت تا حداکثر ۳۰۰۰ ساعت صرفه جویی زمانی و در کل معادل ۵۶ میلیاردتومان صرفه جویی سرمایه‌ای ایجاد می‌کند.