شناسهٔ خبر: 89839 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقای ایمنی راهها صورت گرفت؛

اصلاح هندسی قوس حادثه خیز  محور فرعی سوران _سراوان

اصلاح قوس محور (2).jpeg  سرپرست اکیپ‌ راهداری رسالت سراوان از اصلاح هندسی قوس و شعاع دید کیلومتر ۱۷ محور فرعی سوران _سراوان در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، احمد بارک زهی اظهار داشت: این اقدام مهم راهداری به صورت امانی و با تلاش شبانه روزی ۸ نفر از راهداران اکیپ و پنج دستگاه ماشین آلات راهداری عملیاتی شد تا بدون واگذاری به پیمانکار شاهد صرفه جویی افزون بر ۱۰ میلیارد ریالی در اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی افزود: اصلاح این قوس با افزایش عرض محور از ۶ به حدود ۱۸ متر موجب افزایش شعاع دید راننده، کاهش سوانح جاده‌ای، تسهیل در تردد و افزایش ضریب ایمنی شده است.

سرپرست اکیپ راهداری رسالت سراوان گفت: همچنین طول این قوس اصلاح شده  حدود ۳۰۰ متر بوده که عملیات اصلاح آن در کمتر از یک ماه اجرایی شد.

بارک زهی با بیان اینکه رفع حادثه خیزی این نقطه به کاهش تلفات جاده‌ای این محور فرعی و پر تردد کمک قابل توجهی خواهد کرد، خاطر نشان کرد: تمام تلاش راهداران ایمن سازی و بهسازی جاده های به منظور تردد روان کاربران جاده ای و کاهش تصادفات است.