شناسهٔ خبر: 89845 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

صادرات و واردات ۴.۵ میلیون تن کالا از طریق خطوط ریلی دربندر شهید رجایی /فعال بودن ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی در این بندر/ رشد ۶۱ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ریل در ۵ ماه اخیر

ریل در بندر مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه، ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تن صادرات و واردات انواع کالا از طریق ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی موجود احداث شده در بندر شهید رجایی انجام گرفته است .

علیرضا محمدی کرجی‌ران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی، نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست و کاهش قیمت تمام شده کالا ایفا کرده و ترابری سبز و ارزان است، اظهار داشت: در این خصوص یکی از راهبردهای مهم  اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسعه فعالیت ها و جابه‌جایی کالا از طریق ریل بوده که ایجاد خطوط جدید و بازسازی و نوسازی خطوطی قدیمی مهمترین اقداماتی است که حول این  محور در بندر شهید رجایی به انجام رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به آمار  صادرات و واردات کالا از طریق ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی بندرشهید رجایی، اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه ۴ میلیون پانصد هزار تن انواع کالا (بصورت فله، کانتینری، کیسه‌ای، پالت و مواد نفتی و روغنی) از طریق ریل وارد و یا از بندر شهید رجایی خارج شده است .

وی  تصریح کرد: میزان صادرات کالاها از طریق این خطوط ریلی در بندر شهید رجایی ۳ میلیون پانصد هزار تن و یک میلیون تن باقی مانده کالاهای وارداتی بوده‌اند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان این‌که ماه‌های منتهی به پایان سال روزهای پر رونق جابجایی کالا از طریق ناوگان  ریلی خواهد بود، تصریح کرد: طی ماه‌های مهر، آبان، آذر، دی و بهمن، به شکل تجمیع شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمارها رشد ۶۱ درصدی را نشان می‌دهند و نمودارها بیان گر رشد صعودی در این بخش است .

به گفته محمدی کرجی ران درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی  فعال بوده که جابجایی انواع این کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابه‌جا می‌شود.