شناسهٔ خبر: 89848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی پایانه مرزی میلک برای استفاده به عنوان مرز جایگزین دوغارون

س و ب - پایانه مرزی میلک.JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از آمادگی پایانه مرزی میلک جهت استفاده تجار و صادرکنندگان کشور به عنوان مرز جایگزین دوغارون در پی حادثه آتش سوزی اخیر در گمرک اسلام قلعه ولایت هرات افغانستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد گفت: بروز آتش سوزی و متعاقب آن انفجار و حریق گسترده در گمرک اسلام قلعه ولایت هرات افغانستان در ۲۵ بهمن ماه جاری موجب توقف تردد از مرز دوغارون و بروز مشکلات متعدد برای تجار در این مرز شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت خاص پایانه مرزی میلک انتظار می رود در روزهای آتی بیشتر کالاهای صادراتی و ترانزیت جهت ورود به کشور افغانستان به سمت این پایانه مرزی سرازیر شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا با توجه به اهمیت جایگاه مرز میلک در تحکیم روابط و مناسبات تجاری با کشور دوست و همسایه افغانستان این اداره کل آمادگی خود را برای همکاری و تسهیل تردد اعلام کرده است.

کرد تاکید کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون صادراتی و ترانزیتی از پایانه مرزی میلک به عنوان تنها مرز رسمی سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان تردد می نمایند که این اداره کل به منظور پذیرش کامیون های تجاری مرز دوغارون آمادگی دارد با افزایش ساعت کاری و نیرو این ظرفیت را به دو برابر افزایش داده تا خدمات مطلوب به تجار و صادر کنندگان ارائه شود.

وی با بیان این اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان کمک به رفع مشکلات ملی و منطقه را جزو وظایف خود می داند، تاکید کرد: در کنار آمادگی این اداره کل، ضروری است تمامی دستگاه های اجرایی و ارگان های نظامی و انتظامی فعال در مرز میلک نیز با مغتنم شمردن این فرصت و ارائه بهترین عملکرد موجب ترغیب بیش از پیش تجار به استفاده از این مرز و توسعه صنعت حمل و نقل و تجارت در سیستان و بلوچستان شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به اهمیت پایانه مرزی میلک خاطر نشان کرد: نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق و همچنین گسترش تجارت بین ایران و افغانستان و توسعه اقتصادی منطقه از جمله ویژگی های این پایانه مرزی است که می توان از آن به بهترین نحو برای توسعه اقتصادی استان استفاده کرد.