شناسهٔ خبر: 89878 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت هلیکوپتری مطرح شد

آموزش خلبانی هلیکوپتر جهت انجام عملیات اورژانس در مناطق محروم و صعب‌العبور/ اورهال ۱۹ فروند هلیکوپتر به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان در دست اقدام

مراسم رونمایی از ۶ فروند موتور اورهال شده هلیکوپتر آلوئیت با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت هلیکوپتری اظهار کرد که اکنون ۱۹ موتور هلیکوپتر در دست تعمیر است که با اورهال آن‌ها ۲۸ هزار و ۵۰۰ ساعت به عمر ناوگان افزوده شده و در نتیجه حدود ۲۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان صرفه اقتصادی ایجاد خواهد شد.

خلبان سهیل قیاسی، مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره دستاوردهای شرکت هلیکوپتری ایران اظهار کرد: این مجموعه بزرگترین و کاملترین مجموعه هلیکوپتری در ایران و خاورمیانه است که طی آن آموزش خلبانی هلیکوپتری نیز در آن انجام می‌شود.

وی گفت: اکنون حدود ۲۳ فروند هلیکوپتر در این شرکت فعال هستند که در بخش‌های اورژانس، زمین شناسی، سکوهای نفتی و گازی و دیگر موارد ماموریت انجام می‌دهند.

قیاسی تاکید کرد: این شرکت تنها مرکز آموزشی خلبانی هلیکوپتر در ایران است که افراد می‌توانند به صورت آزاد به آن مراجعه کرده و پس از انجام یک سری آزمون‌های اولیه و پذیرش، با پرداخت هزینه‌ها، آموزش خلبانی هلیکوپتری را در این مرکز طی کنند.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران اظهار کرد: اکنون تعدادی هلیکوپتر زمین‌گیر در این شرکت داریم؛ اما با نگاه خوبی که وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمای کشور به موضوع داشته‌اند، ما توانسته‌ایم که بسیاری از آن‌ها را تعمیرات اساسی کرده و به خط پرواز بازگردانیم.

وی با اشاره اورهال ۶ فروند موتور این شرکت گفت: تاکنون اورهال هلیکوپترهای فرانسوی در هیچ کجای ایران انجام نشده است. زیرا در گذشته این موتورها را جهت تعمیر به خارج از کشور می‌فرستادند.

قیاسی اظهار کرد: به دلیل تحریم‌ها، مدت‌ها بود که موتور هلیکوپترهای ما در کشور سازنده بلاتکلیف مانده بود، به طوری که هزینه انبار آن روز به روز در حال افزایش بود.

وی تاکید کرد: با دید خوبی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد ما توانستیم که مجوز تعمیر را از کشور سازنده دریافت کنیم و در همین راستا، تاکنون ما توانسته‌ایم ۶ موتور را اورهال کنیم.

قیاسی افزود: با اورهال ۶ موتور، حداقل ۶ تا ۱۵۰۰ ساعت که در  مجموع ۹ هزار ساعت می‌شود به عمر هلیکوپترها افزوده شده است که ارزش آن حدود ۸ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ موتور هلیکوپتر در دست تعمیر است که با اورهال آن‌ها ۲۸ هزار و ۵۰۰ ساعت به عمر ناوگان افزوده شده و در نتیجه حدود ۲۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان صرفه اقتصادی ایجاد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه هلیکوپترهای این شرکت برای عملیات اورژانس و دیگر ماموریت‌ها در مناطق محروم و صعب‌العبور استفاده می‌شوند، افزود: اکنون این شرکت حداقل به ۷۰ فروند هلیکوپتر دیگر نیاز دارد و این آمادگی وجود دارد که با کمک سیستم‌های دولتی نسبت به خرید آن‌ها اقدام شود.