شناسهٔ خبر: 89921 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

کاهش ۸ تا ۱۲درجه‌ای دما در کشور/خیزش گردوخاک طی امروز و فردا در غرب، جنوب‌غرب، شرق و شمال‌شرق/آغاز بارش‌ها در ارتفاعات البرز و ۱۳ استان کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در بیشتر مناطق کشور از آغاز بارش‌ها در ارتفاعات البرز و ۱۳ استان کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۹ بهمن و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال‌وبختیاری، و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران را داریم که بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و باران است.

گودرزی ادامه داد: برای پنجشنبه، فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کم می‌شود و بارش‌ها به مناطقی از مرکز و جنوب کشور همچون استان‌های فارس، بوشهر، شرق و شمال‌شرق کشور گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: روز جمعه در مناطقی از شمال خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، برخی از مناطق کرمان و همچنین در شمال‌غرب کشور، بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید را داریم. به لحاظ دمایی فردا پنجشنبه در نیمه غربی کشور، شاهد کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در طی روزهای پنجشنبه و جمعه هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز در غرب و جنوب‌غرب، وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده است. فردا علاوه بر این مناطق در مرکز، شرق و شمال‌شرق، وزش بادهای شدید رخ می‌دهد که منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گفته وی، از امروز تا یکشنبه آب‌های خلیج فارس و دریای خزر، مواج و متلاطم می‌شود. تهران نیز آسمان ابری دارد و برای ساعات بعدازظهر، وزش باد و بارش باران رخ می‌دهد. فردا شرایط برای بارندگی در تهران فراهم است و فردا نیز تهران سرد می‌شود.