شناسهٔ خبر: 89943 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد:‌

تشدید مراقبت‌های فرودگاهی برای جلوگیری از تردد مسافران مبتلا به کرونای انگلیسی/ ۱۳۰ میلیون تومان هزینه جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه کرمانشاه

بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از تشدید مراقبت‌های فرودگاهی برای جلوگیری از تردد مسافران مبتلا به کرونا از جمله کرونای انگلیسی خبر داد و اظهار کرد که تاکنون ۱۳۰ میلیون تومان جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه هزینه شده است.

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۳۰ میلیون تومان هزینه جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه انجام شده است، افزود: طی این چند مدت، چندین دستگاه استریلیزه خودکار، مواد ضدعفونی‌کننده و دیگر اقلام بهداشتی خریداری شده و در فرودگاه کرمانشاه به کار گرفته شده‌اند.

وی با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا به ویژه از نوع جهش یافته آن موسوم به کرونای انگلیسی، تأکید کرد: اکنون تمامی نکات بهداشتی در این فرودگاه رعایت می‌شوند و بازرسان ما به‌طور شبانه‌روزی بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کامل دارند و از تردد مسافران مبتلا به کرونا جلوگیری به عمل می‌آورند.

 بیاتی خاطرنشان کرد: در این فرودگاه پرواز خارجی انجام نمی‌شود و تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز ملزم به رعایت استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیما هستند.

 مدیرکل فرودگاه کرمانشاه تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی تمامی پروتکل‌های بهداشتی را انجام می‌دهند و تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی این ایرلاین دریافت نکردیم.

وی درباره میزان پروازهایی که در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شود، گفت: اکنون به‌صورت هفتگی حدود ۱۱۰ سورتی پرواز به تهران، کیش، مشهد، عسلویه و اصفهان از طریق این فرودگاه صورت می‌پذیرد.

بیاتی با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت فرودگاه کرمانشاه اظهار کرد: از سال ۱۳۵۰ که این فرودگاه ساخته شد، به غیر از سال ۱۳۷۵ که صرفاً یک روکش آسفالت بر روی باند کشیده شد، تاکنون هیچ‌گونه پروژه عمرانی قابل توجه در فرودگاه انجام نشده است. از ابتدای سال جدید، طی قراردادی که با پیمانکار تنظیم شده، مقرر شده تا بهسازی باندهای فرودگاه عملیاتی شوند.

وی گفت: اکنون ۴ استند هواپیما داریم که با توسعه اپرون این تعداد به ۸ استند افزایش می‌یابد که در این خصوص نیز یک سوم کار را به پیمانکار سپرده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به این که کل پروژه شامل بهسازی باند و توسعه اپرون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این فرودگاه رتبه خوبی در نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر را در بین فرودگاه‌های کشور دارد.