شناسهٔ خبر: 89944 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آمادگی وزارت راه برای همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان/تقویت جایگاه روابط عمومی‌ در تصمیم‌سازی‌ها

 سمینار روابط عمومی های سازمان نظام مهندسی ساختمان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد و بر تقویت جایگاه روابط‌عمومی‌ها در تصمیم‌سازی تاکید کرد.

 به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدقاسم بی‌نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در سمینار روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان بر تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها تاکید کرد و گفت: حضور مهندس خرم به عنوان مدیری شناخته شده برای روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، فرصت مغتنمی است که انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها به آن توجه ویژه داشته باشند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تسلط مهندس خرم بر مسند سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور موجب اقتدار سازمان است و باید فاصله بین روابط‌عمومی‌ها و رییس سازمان به حداقل ممکن برسد.

بی‌نیاز در ادامه سخنان خود به قانون نظام مهندسی کشور و به مواد قانونی آن اشاره کرد و تاکید کرد: موشکافی در مواد قانونی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان حکایت از آن دارد که اساسا ماهیت سازمان، ماهیتی فرهنگی است و یکی از اهدافش ایجاد نظام فرهنگ ساخت و ساز در کشور بوده و باید این هویت و فرهنگ که در بطن قانون نهفته است توسط روابط‌عمومی‌ها به سازندگان و آحاد مردم بازشناسانده شود.

وی بر اهمیت جایگاه روابط عمومی های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: برای پیشبرد اهداف کلان در حوزه ساخت و ساز که یکی از ماموریت های وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان است باید تعامل بین معاونت مسکن و ساختمان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، سازمان نظام مهندسی ساختمان و روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور تعامل سازنده ایجاد و هماهنگی و یکپارچگی افزون شود.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی بر ابرپروژه ها در همکاری و تعامل بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد و افزود: یکی از وظایف روابط‌عمومی‌‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور دفاع از عملکرد مهندسان است که باید این مهم تقویت شود.

بی‌نیاز به وظایف وزارت راه و شهرسازی در ساختن پل‌ها، ابینه، راه‌ها، آزادراه‌ها و بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش بزرگی از وظایف وزارت راه و شهرسازی توسط مهندسان در سراسر کشور در رشته‌های گوناگون، اجرایی وعملیاتی می‌شود، باید در تعامل و ارتباطی تنگاتنگ این وظایف بازشناسایی شده و ارتقا یابد.

به گفته وی، سازمان های نظام مهندسی ساختمان باید بر کم کردن مراجعات حضوری به سازمان ها اهتمام داشته باشند که در این میان روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران پیشتاز بوده؛ همانطور که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این مهم توانسته کسب رتبه نخست را داشته باشند.

وی بر استفاده از مصالح بومی به منظور بالابردن کیفیت ساخت و ساز در هر منطقه تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست ها وکنفرانس های مطبوعاتی متعدد می تواند در بازشناسایی اهداف سازمان و تعامل سازنده با جامعه بسیار مناسب باشد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: سیاست های طرح جامع مسکن، تکمیل مسکن مهر و سایر سیاست‌های حوزه مسکن سیاست‌هایی هستند که در تعامل می توانند به شایسته ترین شیوه و با لحاظ تمامی جوانب تدوین و اجرایی و عملیاتی شوند.

وی عضویت ۵۵۰ هزار مهندس در سازمان های نظام مهندسی ساختمان فرصت مغتنمی برای جامعه مهندسی کشور برشمرد و گفت: درخواستم از رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور این است که همکاران روابط عمومی‌ها در عالی‌ترین جلسات و تصمیم‌سازی ها حضور داشته باشند.

وی بر تقویت جایگاه رسانه در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد و افزود: همکاران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با همکاران شورای روابط عمومی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور بیشترین تعامل و ارتباط را داشته باشند.

وی در عین حال بر آمادگی ارایه خدمات و امکانات روابط عمومی ادارات کل راه و شهرسازی با روابط عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد.