شناسهٔ خبر: 89950 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

ایجاد هماهنگی های لازم به زلزله زدگان کهگیلویه و بویراحمد از ساعات اولیه وقوع زلزله/ آغاز عملیات برای بازگشایی راه های مواصلاتی مسدود و امدادرسانی

ادمنژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: بعد از وقوع زلزله بلافاصله با انجام هماهنگی های لازم از سوی ستاد مدیریت بحران کشور و ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کار خدمت رسانی به زلزله زدگان آغاز شد.

شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص زلزله شب گذشته در استان چهارمحال و بختیاری و اقدامات انجام گرفته، اظهار داشت: پیرو وقوع زلزله ساعت 22:05 شب گذشته در استان کهگیلویه و بویر احمد حوالی شهرستان سی سخت به شدت 5.6 ریشتر، ستاد مدیریت بحران وزارتخانه نسبت به انجام هماهنگی لازم با سازمان مدیریت بحران کشور و ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام کرد. 

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی‌های اولیه با سازمان اورژانس کشور و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز انجام گرفت. در حال حاضر و به دلیل ریزش کوه در چند محور از جمله محور یاسوج- اصفهان محدوده پاتاوه و محور یاسوج- کریک و انسداد آنها، نیروهای راهداری در هماهنگی با مدیریت بحران استان به منطقه اعزام و اقدامات لازم برای هرگونه امدادرسانی و بازگشایی مسیر در دست برنامه‌ریزی و انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین بر اساس گزارش شماره ۱ زلزله ۵.۶ ریشتری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان سی سخت ستاد مدیرین بحران استان، اقدامات اولیه شامل تشکیل ستاد اضطراری مدیریت بحران با حضور کلیه اعضاء استان/ شهرستان، اعزام تیم های ارزیاب و امدادی جمعیت هلال احمر به منطقه، قطعی در شبکه های آب ، برق ، گاز و تلفن، آسیب جدی به تعداد زیادی از خانه ها، احتمال وجود مصدوم در محل زمین لرزه و ریزش سنگ  در برخی محورها را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتری ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد که در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است . شدت این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد. سی سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.