شناسهٔ خبر: 89983 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

رونق فرودگاه‌های شاهرود و سمنان با فعال سازی پروازهای کمتر از ۱۹ نفر ایرتاکسی

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از اقدامات مؤثر در فعال‌سازی فرودگاه‌های سمنان و شاهرود را راه اندازی تاکسی هوایی برای پروازهای زیر ١٩ نفر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در دیدار با علیرضا آشناگر، استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر در فعال سازی فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه سمنان و شاهرود فعال سازی ایرتاکسی در این مراکز برای پروازهای زیر ١٩نفر است، تاکید کرد: با این اقدام شاهد ارتباط بهتر بین فرودگاه‌های استان و فرودگاه‌های استان‌های همجوار خواهیم بود که در نهایت موجب کمک به اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مقررات و دستورالعمل‌های بهره برداری از خدمات ایرتاکسی‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری در حال تهیه است، افزود: تاکنون مجوز برقراری ایرتاکسی به هیچ شرکت و مجموعه‌ای در سطح کشور اعطا نشده اما متقاضیانی در حال طی مراحل برای اخذ این مجوز هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تامین هواپیماهای با ظرفیت زیر ١٩ نفرو بروز دنیا، به مراتب ارزان‌تر و سهل تر از هواپیماهای بدنه متوسط و پهن پیکر است. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در فرودگاه سمنان زمینه فعالیت‌های هوانوردی عمومی فراهم و در حال حاضر پروازهای آموزشی نیز انجام می شود.

امیرمکری با بیان اینکه فرودگاه‌های سمنان و شاهرود زیرساخت‌های خوبی برای انجام پروازهای مختلف را دارند، ابراز داشت: ترمینال جدید مسافری فرودگاه شاهرود چندی پیش در ارتباط ویدئو کنفرانسی، توسط رئیس محترم جمهوری افتتاح شد.‌

وی افزود: ظرفیت فرودگاه‌های کشور، بیش از میزان استفاده فعلی از آنهاست و امیدواریم با پایان یافتن کرونا و ورود ناوگان‌مناسب با اقلیم‌ کشور بتوانیم از ظرفیت فرودگاه‌های کشور و بویژه فرودگاه‌هایی مثل شاهرود و سمنان هرچه بیش‌تر استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه باید بمنظور فعال سازی فرودگاه‌های سمنان و شاهرود مسیرهای پروازی از مبدا فرودگاه‌های استان سمنان به فرودگاه‌های کیش، قشم، مشهد و … تعریف شود، بیان کرد: تکمیل ترمینال مسافری فرودگاه سمنان و محوطه سازی این فرودگاه از برنامه‌های در حال اجرای شرکت فرودگاه‌های کشور در این فرودگاه است.

امیرمکری با بیان اینکه بمنظور تکمیل پروژه‌های عمرانی فرودگاه نیازمند تامین اعتبارات ملی بوده و درخواست آن از طرف وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است، تاکید کرد: با توجه به توافقات انجام شده با ایرلاین‌ها در حال حاضر مشکلی برای سوخت هواپیماهای ورودی و خروجی در فرودگاه سمنان نخواهیم داشت اما ضرورت ایجاد مرکز سوخت‌گیری در این فرودگاه امری لازم و ضروری است.