شناسهٔ خبر: 90002 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

آسیب زلزله به ۳۴۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد/ ۲۳۰۰ واحد معیشتی آسیب دیده شناسایی شد

زلزله رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آسیب به ۳۴۵۰ واحد شهری و روستایی و همچنین ۲۳۰۰ واحد معیشتی از زلزله ۵/۶ سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پی وقوع زلزله با بزرگی ۵/۶ در ۲۹ بهمن ماه در شهر سی سخت و حومه شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد،  علیرتابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و هیات همراه با حضور در مناطق زلزله زده  ضمن بررسی ابعاد خسارات ایجاد شده با در نظر گرفتن اولویت های موجود نسبت به برنامه ریزی برای آغاز بازسازی این مناطق دستورات و راهکارهای لازم را ارائه کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت، گفت: از همان ساعات اولیه کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده توسط همکاران در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با توجه به بارش شدید برف و شرایط جوی استان شروع شد که فعلا در حدود ۴۲۰ واحد احداثی شهری و ۳۸۰ واحد احداثی روستایی ۱۵۰۰ واحد تعمیرات شهری و ۱۲۰۰ واحد تعمیرات روستایی کارشناسی اولیه انجام شده است.

تابش افزود: این ارزیابی ها هنوز توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال تکمیا است که بعد از نتیجه قطعی با هماهنگی استاندار و نماینده مردم شهرستانهای بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین نتیجه نهایی جمع بندی و جهت تصویب در هفته آینده به هیئت دولت ابلاغ می شود.

 وی ادامه داد: در پی این حادثه به ۲۳۰۰  واحد تاکنون خسارات معیشتی نیزوارد شده وکار ارزیابی خسارات به واحد های مسکونی در شهر و روستاهای هنوز به پایان نرسیده و در حال ارزیابی هستیم. 

رئیس بنیاد مسکن کشور توضیح داد: بنیاد مسکن و ستاد بازسازی مستقر در شهرستان از اوایل هفته آینده کار پرونده سازی با توجه به ارزیابی ها را شروع می کنند و با همکاری و مشارکت خود مردم عملیات بازسازی در این مناطق نیز آغاز خواهد شد.

تابش تصریح کرد: بنیاد مسکن و سایر نهادهای حمایتی مرتبط تا پایان بازسازی کامل در کنار مردم جهت ساخت خانه های بهتر و مقاوم خواهند بود.