شناسهٔ خبر: 90005 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر کشور پاکستان از دومین مرز رسمی مشترک با ایران بازدید کرد

س و ب - پایانه مرزی ریمدان.jpeg وزیر کشور پاکستان که با هدف بررسی راه‌های تقویت امنیت مرزی و گسترش تجارت با کشورهای همسایه به ایالت بلوچستان سفر کرده است، روز جمعه از گذرگاه مرزی «ریمدان-گبد» به عنوان دومین مرز رسمی مشترک با جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: «شیخ رشید احمد» پس از نظارت هوایی از مناطق مرزی گوادر، تربت، مند و ردیگ واقع در ایالت بلوچستان، به نقطه صفر مرزی گبد، جایی که دومین مرز رسمی با جمهوری اسلامی ایران (در نقطه ریمدان) بیست و نهم آذرماه امسال افتتاح شد، رفت.

وزیر کشور پاکستان از فعالیت‌های تجاری در گذرگاه جدید مرزی ریمدان-گبد بازدید و تسهیلات موجود برای حمل و نقل کالاها و کامیون‌های باربری را مورد بررسی قرار داد.

شیخ رشید احمد به همراه سرلشکر «ایمن بلال» فرمانده گردان جنوبی نیروی مرزبانی در ایالت بلوچستان از فرآیند حصارکشی نوار مرزی مشترک با ایران بازدید کرد و گفت: ۴۰ درصد از نصب حصارها انجام شده و انسداد کل مرز ایران و پاکستان به طول ۹۲۸ کیلومتر تا خردادماه امسال (ژوئن) ۱۰۰ درصد تکمیل خواهد شد.

وزیر کشور پاکستان با تاکید بر عزم دولت برای تقویت امنیت داخلی کشور، ادامه داد: نظام مدیریت مرزی با کشورهای همسایه به شیوه نوین مجهز خواهد شد که هدف اصلی آن تسهیل تجارت دوجانبه و آسان‌سازی آمد و رفت مردم به کشورهای یکدیگر است.

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که شیخ رشید احمد در جریان سفر چهار روزه خود از به ایالت بلوچستان، قرار است از نقطه صفر مرزی تفتان، گذرگاه مرزی رسمی با ایران (میرجاوه) بازدید کند.

دومین گذرگاه رسمی دو کشور، گذرگاه مرزی 'ریمدان' ایران و 'گبد' پاکستان با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان، خانم «زبیده جلال» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و سایر مسوولان و معاونان وزیران کشور، خارجه و صنعت و معدن ۲۹ آذرماه امسال به صورت رسمی افتتاح شد.

علاوه بر این دولت اسلام‌آباد توسعه زیرساخت‌های مرزی را نیز در دستور کار قرار داده و در تازه‌ترین اقدام، نخست وزیر پاکستان خواستار تسریع احداث بازارچه‌های مرزی با ایران و تدوین یک راهکار جامع در این خصوص شد.