شناسهٔ خبر: 90007 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آغاز بارش‌های پراکنده در کشور با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب/بارندگی تا پایان هفته تداوم دارد

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود دو سامانه بارشی جدید طی این هفته به کشور از تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته در کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲ اسفند و روزهای آتی، توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود از آغاز بارش‌ها در مناطق شمال‌غرب، غرب و بتدریج غرب سواحل خزر خبر داد و گفت: بارش‌ها به شکل برف و باران است که در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز سبب بارش پراکنده و وزش باد خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: امروز در بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی، بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد. فردا نیز ادامه بارش‌ها در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای‌خزر به شکل برف و باران و وزش باد است. همچنین در بوشهر، فارس، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، ارتفاعات شمال هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعت عصر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود که روز دوشنبه در نوار شمالی و ارتفاعات کرمان و روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور بارش پراکنده، رخ دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید برای روز چهارشنبه از سمت جنوب‌غرب به کشور خبر داد و افزود: روز چهارشنبه علاوه بر استان‌های جنوبی کشور، سواحل دریای خزر نیز، بارش خواهند داشت.

رفیعی گفت: تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد است که در بعدازظهر افزایش ابر رخ می‌دهد. حداکثر دما امروز در تهران ۱۱ درجه بالای صفر و حداقل دما امروز در ایستگاه مهرآباد به ۳ درجه بالای صفر رسید.

وی ادامه داد: سردترین مرکز استان امروز زنجان و همدان با دمای حداقل ۸ درجه زیرصفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۹ درجه بالای صفر، گزارش شد.