شناسهٔ خبر: 90012 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان وبلوچستان (ایرانشهر):

ساماندهی سکونتگاه غیررسمی مرادآباد چابهار در حال انجام است

ساماندهی چابهار مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان وبلوچستان (ایرانشهر) از آغاز طرح ساماندهی سکونتگاه غیررسمی مرادآباد بندر چابهار خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در حال اجرا است.

حمزه امیریان، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان(ایرانشهر) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آغاز طرح ساماندهی سکونتگاه غیررسمی مرادآباد بندر چابهار اظهار داشت: مرادآباد چابهار یک سکونتگاه غیررسمی در حاشیه شهر با جمعیت هفت هزار و ۲۳۴ نفر در قالب هزار و ۲۳۰ خانوار بوده است که به مرور زمان با کپرنشینی ایجاد و گسترش پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر مردم این منطقه کپرنشین و فاقد امکانات آب و برق مناسب، محله و معابر اصلی و فرعی هستند که هم تردد آن‌ها را دچار چالش کرده و هم برای انجام اقدامات عمرانی مشکل‌‌‌ساز شده است.

 این مقام مسئول تصریح کرد: پروژه‌‌‌‌های عمرانی شامل تعریض، پیاده‌‌‌روسازی، زیرسازی و آسفالت معابر و آبرسانی، برق‌رسانی و طراحی و اجرای کاربری‌های عمومی است و در محدوده ۵۲ هکتاری محله مرادآباد اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چابهار نسبت به میزان جمعیت خود، بیشترین جمعیت حاشیه‌نشینی را دارد ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفان، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای پروژه ساماندهی سکونتگاه غیر رسمی شهر چابهار مشارکت خواهند داشت.

امیریان اذعان کرد: هزینه اجرای این پروژه به ارزش هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان و دستگاه‌های اجرایی مذکور تامین خواهد شد.

وی گفت: در این منطقه هر آنچه که زاغه و کپر به صورت غیرمجاز ساخته و وجود دارد، به دلیل نیاز مردم به داشتن مسکن و سرپناه مناسب، طبق دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد که برای نخستین بار مراحل ساخت، یکهزار واحد مسکونی برای اهالی مرادآباد غربی برنامه ریزی و احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) یادآور شد: براساس تفاهم نامه منعقد شده میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان بسیج مستضعفان، عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی به ارزش ۱۳۰میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی تامین می شود و این پروژه در سکونتگاه غیررسمی مرادآباد توسط سازمان بسیج آغاز شده است.

امیریان خاطرنشان کرد: از زمان آغاز این پروژه در چند مرحله مسئولین استانی و شهرستان چابهار و نمایندگان سازمان بسیج مستضعفان از روند تجهیز کارگاه پروژه احداث مسکن اجتماعی در سکونتگاه غیررسمی مرادآباد بازدید و تدابیر لازم جهت تشدید حفاظت از اراضی محل اجرای پروژه اتخاذ شد.