شناسهٔ خبر: 90014 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه گيلان خبر داد:

بهره‌برداری از ۶ پروژه به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه رشت/ بهسازی نمای ترمینال خارجی فرودگاه با هدف ارتقای کیفیت خدمات

میرحسینی. فرودگاه رشت مديرکل فرودگاه گيلان از بهره‌برداری شش پروژه به ارزش ۴۰۶ ميليارد ریال در فرودگاه سردار جنگل رشت تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن میرحسینی، مديرکل فرودگاه گيلان با بیان اینکه تا پایان سال ۶ پروژه به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه سردار جنگل رشت به بهره برداری خواهند رسید، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل نصب سیستم کمک ناوبری ILS  جدید، بهسازی نمای ترمینال خارجی، توسعه ساختمان اداری و پشتیبانی به مساحت ۴۰۰ مترمربع، پوشش تصویری و روشنایی جاده حفاظتی به طول ۱۲ کیلومتر، احداث و تجهیز ساختمان پست برق دو ترانسه و اجرای دیوار حفاظتی و جاده دسترسی به طول ۸۰۰ متر برای ۱۰ هکتار از اراضی خریداری شده است.

وی گفت: بهره‌برداری از سیستم کمک ناوبری ILS جدید و احداث و تجهیز ساختمان پست برق دو ترانسه با رویکرد ایمنی پرواز در فرودگاه سردار جنگل رشت با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان عنوان کرد: بهسازی نمای ترمینال خارجی و توسعه ساختمان اداری و پشتیبانی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با هدف ارتقای کیفیت خدمات به ارزش ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.

میرحسینی اظهار کرد: پوشش تصویری و اجرای دیوار حفاظتی و جاده دسترسی به طول ۸۰۰ متر برای ۱۰ هکتار از اراضی جدید خریداری شده از اقدامات امنیتی و حفاظتی این فرودگاه است که با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیاتی شده و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.