شناسهٔ خبر: 90016 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار درسطح بنادر کشور انجام گرفت :

اجرای طرح ارتقاء ایمنی تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی در بندرشهید باهنر/قرارگرفتن ۷۰ فروند شناور سنتی درفرایند غربالگری از آغاز طرح

ارتقاء ایمنی تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی مدیر بنادر ودریا نوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: اجرای طرح ارتقاء ایمنی عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی با هدف کاهش ریسک‌های مرتبط با شناورهای یاد شده برای اولین بار در سطح بنادر کشور از ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری اجرا و تاکنون ۷۰ فروند شناور مورد غربالگری قرارگرفته است .

حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ براساس نتایج حاصله از کمیته بررسی سوانح و درس‌های آموختنی از حوادث پدید آمده در بنادر کشور اجرای طرح ارتقاء ایمنی در فرایند عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی مورد توجه همکاران این بندر قرارگرفت .

مدیر بنادر و دریا نوردی شهید باهنر و شرق استان تصریح کرد: این طرح از ابتدای آبان‌ماه با تشکیل کارگروهی متشکل از ادارات مختلف و باهدف ارتقاء سطح ایمنی شناورهای سنتی، ارتقاءسطح ایمنی فعالیت خنکاران، تعاونی لنجداران و بارچینی شناورهای سنتی آغاز شد.

وی ادامه داد : در فرایند اجرای این طرح کلیه شناورها بر اساس غربالگری درسطوح سه گانه بارنگ بندی سفید ، نارنجی و قرمز قرار گرفته ، که هررنگ مبین  نتیجه امتیازاتی است که شناوردر روند ارزیابی ها کسب نموده است .

این مقام مسئول با اعلام اینکه تاکنون ۷۰ شناور مورد غربالگری قرارگرفته که ازاین میزان ۱۵ شناور نتوانسته‌اند امتیاز لازم را به‌دست آورده و در سطح قرمز باقی مانده‌اند، تاکید کرد: از تداوم فعالیت‌های این شناورها و قرارگرفتن در لیست بارگیری و سفر تا رفع نواقص و ارزیابی مجدد ممانعت بعمل خواهد آمد.

به گفته محمد حسینی تختی با اجرای این طرح که سطح ایمنی شناورهای سنتی را به لحاظ ایمنی، سطح دانش خدمه، نوع مدیریت شناور، وضعیت تعمیر و نگهداری، سابقه سانحه و یا شبه سانحه مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ ریسک سوانح مرتبط با فعالیت شناورهای سنتی تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.