شناسهٔ خبر: 90045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صرفه جویی حدود ۳۶ میلیارد ریالی با راه اندازی اکیپ خط کشی در سیستان و بلوچستان

خط کشی محور.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل به منظور کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از اعتبارات، نسبت به راه اندازی اکیپ امانی خط کشی اقدام نمود که این امر صرفه جویی ۳۶ میلیارد ریالی در مصرف اعتبارات مربوطه را در ۱۱ ماهه سال جاری به همراه داشته است.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: عملیات خط کشی محورهای مواصلاتی در این مدت توسط نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های این اداره در سطح یک هزار و ۲۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش انجام شده است که در صورت اجرا توسط پیمانکار، بیش از ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه می شد که با این روش، تنها ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به مزایای اجرای شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی گفت: نیروهای این اداره کل با نصب ۵۰۶ کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای تحت پوشش با افزایش ضریب ایمنی در راه ها، سبب شدن رانندگان بلافاصله پس از انحراف از مسیر با دریافت هشدارهای لرزشی و صوتی به مسیر اصلی باز گردند و بدین ترتیب از بروز حوادث احتمالی و سوانح ناگوار جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین رنگ آمیزی تعداد یک هزار و ۲۰۰ عدد نیوجرسی، ساخت ۹۵ عدد پایه های تابلو و چراغ چشمک زن و تعمیر و نصب ۳۵۲ چراغ چشمک زن سولار و برقی از دیگر اقدامات اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های این اداره کل در ۱۱ ماهه سال جاری بوده است.

کرد افزود: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای در این مدت اقدام به نصب ۲ هزار و ۸۰۰ عدد علائم ایمنی، ساخت و بازسازی ۱۵۴ متر مربع تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار و نصب و اجرا تعداد ۲۰۰ عدد گاردریل کرده است.