شناسهٔ خبر: 90053 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد

ورود سامانه بارشی جدید به جنوب کشور از  سه‌شنبه/ بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر/ تلاطم امواج در دریای عمان تا چهارشنبه

طوفان دریایی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در برخی از مناطق خبر داد و اظهار کرد که از سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب وارد کشور می‌شود و در نتیجه بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز برای استان‌های ساحلی خزر، مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان و کرمانشاه و همچنین برای خراسان جنوبی و کرمان بارش به‌صورت برف یا باران به همراه وزش باد خواهد بود.

 وی گفت: در هرمزگان و نیمه جنوبی فارس بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهند داد.

نقشینه عنوان کرد: فردا در استان‌های ساحلی خزر و مناطقی از کرمان، جنوب فارس و شمال هرمزگان و سه‌شنبه برای استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده روی می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه ‌شب سامانه بارشی جدیدی از جنوب وارد کشور می‌شود و این سامانه روز چهارشنبه مناطق جنوبی، جنوب غرب و مناطقی از شرق کشور را به‌صورت رگبار باران و رعدوبرق و تندباد پوشش خواهد داد؛ ضمن اینکه در مناطق سردسیر، بارش‌ها به‌صورت برف خواهند بود.

 وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال وارد کشور خواهد شد، افزود: در این روز شدت بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خواهیم داشت و دریای خزر هم طی چهارشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شوند که در این خصوص هشدار سطح نارنجی هم صادر شده است.

 نقشینه تصریح کرد: برای پنجشنبه هم در نیمه جنوبی کشور و مناطقی از جنوب غرب، جنوب شرق و هم برای شمال غرب و سواحل غربی خزر بارش خواهیم داشت.

وی گفت: از امروز تا پایان هفته دریای عمان مواج و متلاطم خواهند بود که در این خصوص هشدار دریایی نیز صادر شده است.

نقشینه در ادامه به تشریح وضعیت آب‌وهوای تهران پرداخت و عنوان کرد: امروز تهران کمی ابری است و از بعدازظهر، شاهد افزایش ابر در استان خواهیم بود که این بارش‌ها به همراه وزش باد و بارش‌های پراکنده هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای شهرهای آبعلی، دماوند و فیروزکوه و در ارتفاعات تهران بارش به‌صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 به گفته وی بیشینه دمای تهران امروز ۱۲ و فردا ۱۳ درجه و کمینه دما در مهرآباد ۱۳ و در شمیرانات ۱ درجه خواهند بود.