شناسهٔ خبر: 90084 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

معرفی سایت‌ها و دفاتر فروش متخلف بلیت هواپیما به مراجع قضایی/ انتشار عمومی گزارش نهایی سانحه هواپیمایی اوکراین بعد از ۹ اسفند

نشست خبری رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اصحاب رسانه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: این سازمان موظف است با سایت‌ها و دفاتر متخلف فروش بلیت با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب برخورد کند و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورخ ۳ اسفند، ضمن تبریک روز میلاد امیرالمؤمنین (۷ اسفند) به آحاد مردم به ویژه تمامی دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی در کشور اظهار کرد: به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است که بر اساس توان عملیاتی و ساعت پرواز تعیین شده و تعداد ناوگان آماده به کار در فرودگاه‌های پر ترافیک برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند، هواپیماهای جایگزین (بک آپ) داشته باشند تا در صورت نقص فنی یا شرایط اضطرار نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کنند تا از ابطال پرواز آن‌ها جلوگیری شود.

زنگنه تصریح کرد: به شرکت‌های هواپیمایی تأکید شده در ایام نوروز پرواز‌های خود را نباید ابطال کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده قبل از دریافت مجوز پرواز، از فروش بلیت به مسافران خودداری کنند و باید با اولویت قرار دادن رضایت مراجعان، نسبت به اطلاع‌رسانی سریع و شفاف اقدام شود.

وی گفت: سازمان هواپیمایی هم موظف است با سایت‌ها و دفاتر متخلف فروش بلیت با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب برخورد و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کند.

زنگنه با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری موظف است تا با آن دسته از سایت‌های متخلفی که شناسایی شدند برخورد کند، افزود: ما و شرکت‌های هواپیمایی آمادگی کامل داریم و منتظر ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا هستیم و با توجه به دستورالعملی که ستاد مقابله با کرونا صادر خواهد کرد امیدواریم در چارچوب قانون بتوانیم پرواز‌های مناسبی داشته باشیم.

مهلت نهایی برای پاسخگویی به گزارش سازمان هواپیمایی تا ۹ اسفندماه

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین نتایج به دست آمده در خصوص سانحه هواپیمایی اوکراین اظهار کرد: طبق انکس ١٣ و کنوانسیون شیکاگو به چهار کشور درگیر سانحه گزارش نهایی ارسال شده و این کشور‌ها دو ماه فرصت دارند تا نظر نهایی خود را اعلام کنند. مهلت نهایی برای پاسخگویی ۹ اسفندماه است و پس از آن سازمان هواپیمایی می‌تواند گزارش نهایی را به اطلاع عموم مردم برساند.

دهقانی زنگنه تأکید کرد: از ۴ کشور، تاکنون ۳ کشور پاسخ فنی خود را نسبت به گزارش ایران اعلام کردند که به‌طور کامل مطابق با نظر فنی تیم ایران است.

وی گفت: هنوز یک کشور پاسخ خود را اعلام نکرده است و ما منتظریم تا نظر نهایی خود را اعلام کند.