شناسهٔ خبر: 90095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور ایجاد مسیر مطلوب صورت می‌گیرد؛

عملیات روکش آسفالت مسیر دسترسی به منطقه گردشگری کوه خواجه سیستان آغاز شد

ایوب کرد.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات پروژه روکش آسفالت مسیر دسترسی به بنای تاریخی و باستانی کوه خواجه سیستان به منظور فراهم شدن زمینه تردد روان گردشگران توسط راهداران این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،ایوب کرد اظهار داشت: كوه خواجه سیستان با دارا بودن بناهای تاریخی دیدنی نظیر آرامگاه خواجه غلطان، زیارتگاه پیرگندم بریان، كهن دژ، كک كهزاد، كچک چهل دختران و تپه گچی همواره پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است که متاسفانه از راه دسترسی مناسبی برخوردار نبود.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده این اداره کل و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پروژه راه روستایی و مسیر دسترسی به این کوه به طول افزون بر یک کیلومتر تعریف و در کمیسیون عمران و تلفیق مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری برای آن به ویژه تامین قیر مورد نیاز برای اجرای عملیات روکش آسفالت این طرح لحاظ شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا با تامین قیر مورد نیاز عملیات روکش آسفالت این ‌پروژه مهم توسط راهداران این اداره کل آغاز شد.

کرد افزود: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده مقرر است قسمت انتهایی دسترسی به این کوه که نقطه صعب العبور محسوب می شود با امکانات راهداری این اداره کل بازگشایی خواهد شد تا مسافران و گردشگران گرامی تا پایان سالجاری با اتمام این پروژه مهم راهداری به راحتی به بناهای تاریخی موجود در این کوه باستانی دسترسی پیدا کنند.

وی در پایان از حمایت های نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برای اجرای این پروژه مهم قدردانی و ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن مسیر دسترسی مطلوب به این بنای تاریخی آرامش بیشتری برای گردشگران و توریست های به وجود آید.

گفتنی است مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان به همراه محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن شرکت در آغاز اجرای پروژه روکش آسفالت مسیر دسترسی به کوه خواجه از نزدیک از محور منتهی به ترمینال مسافربری شهرستان زابل و سه راهی جزینک و همچنین از روند بازسازی ماشین آلات راهداری در زاهدان بازدید کردند.