شناسهٔ خبر: 90099 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار درسطح بنادر کشور انجام گرفت

ایجاد مدل سه بعدی و سامانه واقعیت مجازی در مجتمع بندری شهید رجایی

بندر شهید رجایی مدیر کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان از ایجادمدل سه بعدی مختصات‌دار با قابلیت‌های متنوع و راه‌اندازی سامانه واقعیت مجازی در مجتمع بندری شهید رجایی خبر داد .

علیرضا محمدی‌ کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه برای اولین بار در سطح بنادر کشور تهیه تصاویر سه بعدی و راه‌اندازی سامانه  واقعیت مجازی در مجتمع بندری شهید رجایی بشکل پایلوت عملیاتی شد، اظهار داشت: با اجرای این پروژه مشاهده کلیه عوارض، تاسیسات و مستحدثات روبنایی در محدوده ۲۰۴۰ هکتاری که مشتمل بر بندر شهیدرجایی، اراضی پشتیبانی، بندر خلیج‌فارس و محوطه ۲۰۰ هکتاری است، پیاده سازی شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی با اشاره به نتایج حاصله از اجرای این طرح خاطر نشان کرد: تصاویر سه بعدی مختصات‌دار با قابلیت‌های متنوع از جمله اندازه‌گذاری و محاسبه مساحت با وضوح کامل پیاده‌سازی و  بر روی سامانه واقعیت مجازی بندر شهید رجایی جهت رویت و بهره‌برداری بارگزاری خواهد شد.

وی افزود:‌ مجوزهای لازم به‌منظور تهیه تصاویر سه بعدی اراضی بندر لنگه به‌عنوان دومین بندر  کشور اخذ شده و تصویر برداری از آن بندر به پایان رسیده و ایجاد مدل اراضی این بندرگاه طی روزهای آینده آغاز می‌شود.