شناسهٔ خبر: 90118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری مازندران اعلام کرد:

ساماندهی و تعیین تکلیف نیروهای انسانی در حوزه راهداری دغدغه ماست

حضور وزیر راه و شهرسازی میان راهداران در شب یلدا مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد : ساماندهی و تعیین تکلیف نیروهای انسانی و تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری و محدودیت های اعتباری جز دغدغه های کاری ما در حوزه راهداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران )، عباسعلی نجفی  اظهار داشت : شغل راهداری یک کار تخصصی و بسیار سخت و طاقت فرسا بوده که نیاز است توجه ویژه ای به آن شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد : خوشبختانه در حال حاضر با همت و اهتمام ویژه نمایندگان استان و وزیر محترم راه و شهرسازی و پیگیری به عمل آمده توسط این اداره کل و سازمان متبوعه در تلاشیم تا در خصوص وضیعت کاری و شغلی و همچنین معیشت راهداران اقدامات مثبت و خوبی صورت پذیرد.

۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در محورهای استان مستقر هستند

نجفی به استقرار ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات در سطح محورهای استان اشاره و تاکید کرد :  با توجه به طول راه های ارتباطی استان ، نیاز است نگاه ویژه ای به نوسازی و ارتقا ماشین آلات راهداری این استان شود.

وی در ادامه به تمهیدات نوروزی در آستانه فرا رسیدن سال نو و افزایش آمادگی و پاسخگویی  بیشتر در ارائه خدمات حمل و نقل ایمن و مطلوب به هموطنان گفت: در تلاشیم با برنامه ریزی دقیق و مدون همچون سالهای گذشته اقدامات گسترده ای را در جهت ارتقا ایمنی راه ها و همچنین خدمات دهی مطلوب و ایمن به کاربران جاده ای در آستانه سال جدید در دستور کار قرار خود قرار دهیم.

 نجفی به بخشی از این فعالیتها اشاره و خاطر نشان ساخت: احيا و بازسازي علائم محورها بويژه در محورهاي مواصلاتي و راههاي شرياني ، اجراي عمليات لكه گيري رويه هاي آسفالتي جهت  تسهيل در عبور و مرور ، آشكار سازي نقاط پرحادثه ، تسطیح و شانه سازي راه هاي اصلي و فرعي بويژه در نقاط كوهستاني پر تردد ، خط کشی ، تعمیر و  نگهداری روشنایی جاده ها بخشی از فعالیت های راهداری بوده که در آستانه سال جدید در دستور کار است. 

وی اظهار داشت : کنترل و نظارت مستمر از ناوگان حمل و نقل عمومی ، نظارت دقیق بر اجرای پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافری و باری و بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی و نظارت بر فضای محیطی و روند کاری آنها نیز جز برنامه های کاری این اداره کل در ایام فصل بهار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد:  هماهنگي و تعامل با پيمانكاران بخش خصوصي جهت استفاده از ظرفيت ماشين آلات آنها در مواقع بحران ( ريزش برداري ، رانش برداري ، سيل و.... ) برقراري عبور و مرور ايمن ، پاكسازي حريم راه ها و منظرآرايي بويژه در مبادي ورودي ، هماهنگي و تعامل با دستگاه هاي اجرايي (نيروي انتظامي و پليس راه ، هلال احمر ، اورژانس ، آتش نشاني و... ) جهت ارائه خدمات فوري و مطلوب و استفاده بهنيه كاربران از راه و همچنین طراحی و نصب بنرهای فرهنگی با مضامین آموزشی و هشداردهنده در سطح راه های ارتباطی نیز از دیگر برنامه های این اداره کل در آستانه سال جدید است.