شناسهٔ خبر: 90131 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد:

ضرورت انتقال ایستگاه‌های راه‌آهن حومه به داخل شهرها/ متروی تهران و مشهد به شبکه سراسری راه‌آهن کشور وصل خواهد شد

برگزاری نشست خبری مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اصحاب رسانه مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: ایستگاه‌هایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شده‌اند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند.

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به ضرورت‌های ایجاد ایستگاه‌ راه‌آهن در شهرهای کشورمان اظهار داشت: ایستگاه‌های مسافری راه‌آهن برای رساندن مسافر به شهرها ساخته می‌شوند؛ اما اکنون در بسیاری از شهرهای کشورمان بدین گونه نیست.

وی افزود: به‌طور مثال اگر مسافری بخواهد با قطار از مشهد به همدان برود، غیر از خستگی سفر، باید در ۱۴ کیلومتری شهر همدان در بیابان از قطار پیاده شود و سپس با یک وسیله نقلیه دیگر خودش را به همدان برساند که این خودش یک سفر دیگر است و این موضوع باید اصلاح شود.

رسولی عنوان کرد: در همه جای دنیا ایستگاه‌های راه‌آهن در نقاط مرکزی شهر ساخته می‌شوند و ما هم باید برای درون شهرهای کشورمان، ایستگاه‌های راه‌آهن پیش‌بینی کنیم و بسازیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: برای کلان‌شهری مثل تهران داشتن یک ایستگاه قطار بسیار مشکل‌آفرین است و ما حتماً باید ایستگاهی در غرب و ایستگاهی هم در شرق داشته باشیم تا مسافرانی که از غرب یا شرق وارد تهران می‌شوند، بتوانند در اولین نقطه پیاده شده و همان‌جا سوار مترو یا سایر حمل‌ونقل شهری شوند.

وی با تأکید بر اینکه ایستگاه‌هایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شده‌اند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن در شهرهایی مانند رشت، همدان و شیراز باید به داخل شهر بیایند و اکنون این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن قرار دارد و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

رسولی گفت: در حال حاضر موضوع اتصال مترو به شبکه سراسری راه‌آهن هم مطرح است و خوشبختانه این پروژه در تهران آماده بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در مشهد نیز اتصال راه‌آهن به مترو به سرانجام خواهد رسید و همچنین در شهر ری نیز در ایستگاه جوانمرد قصاب این اتفاق تبادلی انجام می‌شود.

رسولی تأکید کرد: یک پروژه مشترک بین شرکت راه‌آهن با شهرداری تهران در حال انجام است که طی آن به‌زودی کارت بلیت سفرهای حومه‌ای با سفرهای درون شهری مترو به صورت یکپارچه ساخته و ارائه خواهند شد.

وی گفت: با اتصال شبکه راه‌آهن به مترو، مسافران می‌توانند از روی سکوی ایستگاه راه‌آهن تهران از طریق گالری به سکوی مترو رفته و سفرهای درون‌شهری خود را با همان کارت بلیت به انجام برسانند.