شناسهٔ خبر: 90156 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر اعلام کرد:

جزییات تعرفه‌های خدمات بندری در سال ۱۴۰۰/ افزایش هزینه‌ها و نرخ ارز؛ دو عامل اثرگذار در تعیین تعرفه‌های بندری

منتصر کوهساری عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح جزییات تعرفه‌های خدمات بندری در سه بخش خنکاری، باربری و انبارداری، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و نرخ ارز، سیاست تعرفه‌ای در نظر گرفته شده، موجب می‌شود که بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای فعالیت در بنادر کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با سیاست‌های تعرفه‌ای این سازمان در بخش خدمات بندری و دریایی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی؛ هرساله بررسی تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری را در دستور کار خود قرار می‌دهد، چرا که باید در بنادر ایران به بهترین شکل از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره‌مند شویم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تغییرات نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها، ضرورت داشت که نگاهی به افزایش تعرفه‌ها در بنادر داشته باشیم، بیان کرد: با جلسات برگزار شده در شورای‌عالی ترابری کشور و همه سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط، تصمیم بر این شد که تعرفه‌های بندری صرفا در بخش خنکاری، باربری و انبارداری با افزایش همراه شود و برای سال ۱۴۰۰ ابلاغ شود.

کوهساری افزود: این مساله موجب خواهد شد بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای فعالیت در بنادر کشور داشته باشد، چرا که درآمدهای سازمان بنادر محدود است و پاسخگوی سرمایه‌گذاری در بنادر اصلی و کوچک نیست و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره‌مند شویم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: نظام تعرفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به ایجاد انگیزه در بخش خصوصی به منظور فعالیت در بنادر کشور کند.

وی گفت: در بخش تعرفه‌های خدمات بندری، انجمن پایانه‌داران و انجمن کشتیرانی در جلسات حضور دارند و نکات فنی و اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد تا منافع عمومی و به ویژه بخش خصوصی در بنادر کشور دیده شود.