شناسهٔ خبر: 90175 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴۷۰ هزار مسکن ملی در کشور تا ۱۴۰۱ تحویل متقاضیان می‌شود

Unt77itled-1.jpg معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ساخت بیش از ۴۷۰ هزار مسکن ملی در کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و تا سال ۱۴۰۱ تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نعمت‌اله ترکی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: در حوزه مسکن ظرفیتی که وزارت راه و شهرسازی در کشور برای احداث واحدهای مسکونی جهت واجدان شرایط در نظر گرفته، برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و دیگری احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی است.
وی افزود: از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ و نیمه اول امسال، یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر که در تعهد دولت و وزارت قرار گرفته بود، در بیشتر استان‌ها احداث و به اتمام رسیده و واگذاری این واحدها نیز انجام شده است. 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: امروز در لرستان نیز  پیگیر این موضوع شدیم و دغدغه‌ای از بابت واحدهای مسکن مهر در این استان وجود ندارد. 
ترکی با اشاره به اینکه پایان امسال، پرونده مسکن مهر را تمام شده تلقی‌ می‌کنیم، اضافه کرد: در کنار این هدف گذاری، ساخت ۴۷۰ تا ۵۰۰ هزار مسکن جدید در قالب مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار گرفت و سهمیه هر استانی مشخص شد. 
وی ادامه داد: عملیات اجرایی این واحدها آغاز شده است و تمام واجدین شرایط متقاضی مسکن پالایش شدند و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۱ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی در حوزه مسکن بازآفرینی شهری و کاهش حاشیه نشینی  است و ماموریتی که وزیر راه در حکم  کرم‌الهی مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان به آن تاکید داشته کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری بوده است.

۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه شهرها هستند
ترکی با بیان اینکه ۲۴ درصد مردم در بافت فرسوده و حاشیه نشین ساکن هستند که این وضعیت خوبی نیست، افزود: برای جلوگیری از این موضوع مقرر شد که در اولویت اول طرح کاداستر انجام شود که تاکنون بین ۶۰ تا۶۵  درصد این طرح در کشور انجام شده است و در لرستان با توجه به ماموریتی که به مدیرکل جدید ابلاغ شده است، اولویت اول اجرای طرح کاداستر و حدنگاری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام منابع مالی این طرح در سطح استان لرستان را پیگیری خواهیم کرد تا تامین مالی صورت گیرد، اگر این حدنگاری در لرستان انجام شود اموال دولت سند دار می‌شوند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
ترکی در بخش حمل و نقل جاده‌ای در لرستان اظهار داشت: احداث بخش آزادراهی و بزرگراهی، جاده‌های استانی و منطقه‌ای منشا توسعه استان هستند. با توجه به ظرفیتی که در این استان وجود دارد بنا شد جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان تشکیل شود تا مصوباتی که به لرستان اختصاص یافته پیگیری شوند.
وی گفت: در نشستی که با سازمان استخدامی کشور داشتیم و پیشنهاداتی را ارائه دادیم که بر اساس آن برای ایجاد اداره راه و شهرسازی در شهرستان‌ها حتما به یک سری شاخص‌ها نیاز است و در هر شهرستانی که بخواهیم اداره یا نمایندگی ایجاد کنیم باید در قالب این معیار و شاخص‌ها باشد. 
وی اظهار داشت: هفته آینده این پیشنهاد نهایی خواهد شد و براساس آن معیار و شاخص‌هایی که تعیین شده ابلاغ استانی انجام خواهد شد و هر شهرستانی که نمره مورد نیاز را کسب کند اداره یا نمایندگی مورد نظر راه‌اندازی خواهیم کرد.
 در این مراسم، از زحمات رضا خالقی، مدیرکل سابق راه و شهرسازی لرستان بااهدای لوح تقدیر و وحید کرم‌الهی با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان معرفی شد.