شناسهٔ خبر: 90204 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان خبر داد:

روکش آسفالت ۱۸۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان همزمان با سال جهش تولید/ حل مهمترین دغدغه روستاییان استان از محل اعتبارات سیل بابت احداث پل و دیوار حفاظ

جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات روکش آسفالت ۱۸۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل همزمان با سال جهش تولید خبر داد.

جلال الدین قادری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مطلوب‌ترین شرایط برای حمل و نقل جاده‌ای داشتن رویه آسفالت با کیفیت و مناسب همراه با نصب علائم ایمنی لازم است، اظهارداشت: این اداره کل در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه طرح ملی بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت محورهای مواصلاتی در سال جهش تولید را اجرایی کرد.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۱۸۸ کیلومتر از راه‌های ارتباطی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، ادامه داد: همچنین راهداران پرتلاش این اداره کل در سال جاری به منظور فراهم شدن زمینه تردد روان و ایمن شهروندان اقدام به لکه‌گیری ۲۳۶ هزار و ۱۰۰ مترمربع از راه‌های ارتباطی جنوب استان به شکل امانی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت اصلاح و ایمن‌سازی راه‌های شریانی گفت: این اداره کل در سال جاری اصلاح ۸ نقطه حادثه‌خیز را با اجرای عملیاتی نظیر تعریض و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، نصب گاردریل، نیوجرسی، علائم و تابلوهای انتظامی مورد توجه قرار داده است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان بهمن‌ماه جاری ۴ نقطه آن اصلاح خواهد شد و مابقی نیز با پیشرفت فیزیکی مطلوب در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اینفوگرافیک|پروژه‌های جهش تولید سال ۱۳۹۹ در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)

قادری در ادامه با تاکید بر اهمیت تعمیر و نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی گفت: در سال جاری ۵۶ پروژه در حوزه تعمیر و نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی در جنوب سیستان و بلوچستان توسط این اداره کل در دست اجراست که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ۲۲ پروژه این بخش نیز آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی بهسازی و تعریض ۳۲ کیلومتر از راه‌های ارتباطی را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: راهداران این اداره کل در این مدت اقدامات ارزشمندی را در حوزه اصلاح شیب شیروانی، بوته کنی، تسطیح و رگلاژ حریم راه‌ها انجام داده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان اصلاح شیب شیروانی ۴۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی را از دیگر اقدامات راهداران این اداره کل عنوان کرد.

وی بیان کرد: همچنین در سال جاری از محل اعتبارات سیل ماده ۱۷ مدیریت بحران پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه راه‌های روستایی تحت پوشش این اداره کل در حال انجام است به طوری که در ماه‌های آتی احداث پل و دیوار حفاظتی که مهم‌ترین دغدغه روستاییان است، به سرانجام خواهد رسید.

قادری فرسودگی ماشین‌آلات راهداری و خسارت های سیل را از مهمترین دغدغه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات راهداری و مطالبات سنگین به‌جا مانده از گذشته و حجم خسارت‌های سیل دی ماه ۹۸ و همچنین تنگناهای اعتباری که این اداره کل را با مشکلات جدی مواجه کرده است، می طلبد به منظور ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در تخصیص اعتبارات عنایت ویژه‌ای انجام گیرد.